Sökning: "examensarbete att skriva sig till läsning"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden examensarbete att skriva sig till läsning.
1. Fonologisk medvetenhet i undervisningen : Fonologisk medvetenheten i årskurserna F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Intresset för läsning och skrivning har funnits där större delen av mitt liv. Med problematiken själv som liten blev det en självklarhet att skriva om läs- och skrivning. Med handledning kom vi fram till ämnet fonologisk medvetenhet inom den yngre åldern (klasserna F-3). LÄS MER
2. Det praktiska arbetet med ASL : Hur lärare och deras elever arbetar praktiskt med läs- och skrivmetoden att skriva sig till läsning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Detta examensarbete behandlar läs- och skrivmetoden ASL (Att Skriva sig till Läsning). Syftet med studien är att undersöka hur ASL kan tillämpas i årskurs ett och två. LÄS MER
3. De digitala verktygens roll i tidig läs- och skrivinlärning. En kvalitativ innehållsanalys av rapporteringen om metoden ASL - Att skriva sig till läsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Vi har i detta examensarbete undersökt rapporteringen om metoden ASL - att skriva sig till läsning i hopp om att dra vidare slutsatser om vilken funktion denna metod kan tänkas ha inom tidig läs- och skrivinlärning. För att kunna åstadkomma just det har vi ställt metodens användning i relation till det digitaliserade informationssamhället med dess ökade krav på läs- och skrivförmåga. LÄS MER
4. Att skriva sig till läsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Rylander Berlin, Linda (2011), Att skriva sig till läsning.Malmö högskola: LärarutbildningenDetta examensarbete handlar om läs- och skrivinlärning. Framförallt kommer jag att lyfta ASL (att skriva sig till läsning) för att få pedagogernas syn på metoden. LÄS MER
5. Läs-och skrivlärande i grundskolan och särskolan : Två lärare beskriver sitt arbete i svenska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : My purpose in this paper is to study teachers' work in reading and writing in primary school and special school. I want to find out if they use the same methods, strategies and materials to help students learn to read and write. I will find out the answer to my purpose by performing two qualitative observation and two qualitative interviews. LÄS MER