Sökning: "examensarbete b2b"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden examensarbete b2b.

  1. 1. Transitioning towards a circular economy at an electronics manufacturer: Barriers and solutions for implementing a take back system in the US

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Ellen Pellosniemi; Ebba Lundgren; [2022]
    Nyckelord :circular economy; e-waste take back; stakeholder barriers; B2B incentivization; solution prioritization; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : So far, over 50 million tonnes of e-waste have been generated globally (World Economic Forum, 2019), raising the question of the role of circular economy in combating climate change (Ellen MacArthur Foundation, 2021). This thesis explores the opportunities for Axis Communications to introduce a take back system for recycling decommissioned products in the US. LÄS MER

  2. 2. Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B : An Explanatory Case Study from a Multinational Automation Company

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jonathan Segerström; Elina Tidström; [2022]
    Nyckelord :Business-to-business; Business marketing; Marketing communication; Digital media;

    Sammanfattning : Title: Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B  Date: 2022-06-03 Level: One-Year Master’s Thesis 15, ECTS Institution: Karlstad Business School Authors: Jonathan Segerström & Elina Tidström Tutor: Bo Rundh Keywords: Business-to-business (B2B), Business marketing, Marketing communication, Digital media. Research question: How does a company within the automation industry work with their marketing communication? Purpose: The purpose of this study is to explain the transformation of marketing communication in a company within the automation industry. LÄS MER

  3. 3. Towards a Method for Utilizing Value-based pricing on Smart Services

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Oskar Andreasson; Per Ole Lambrecht; [2022]
    Nyckelord :Smart Services; Value-based pricing; Revenue Model Design; Value Drivers; Willingness To Pay; Customer Perceived Value; Method Development.; Smarta tjänster; Värdebaserad prissättning; Intäktsmodelldesign; Värdedrivare; Willingness To Pay; Customer Perceived Value; Metodutveckling.;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this thesis was to develop a method for how practitioners can utilize value-based pricing of smart services. In order to fulfill this purpose, the following research questions were addressed: RQ1) How can firms identify value drivers for their smart services in order to understand customer perceived value? RQ2) How can firms match the perceived value of their smart service and what type of revenue model to use (i. LÄS MER

  4. 4. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jacob Cedergren; Christin Rampeltin Molin; [2021]
    Nyckelord :Customer Empowerment; Customer Power; Customer Focus; Customer Orientation; Retail; Retail Industry; Customer Empowerment; Kundmakt; Kundfokus; Kundorientering; Retail; Retailbransch;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.    Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi    Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin    Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder   Datum: 2021– januari      Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER

  5. 5. Implementing Design Thinking principles for increasing customer centricity in a B2B company : A case study at Mycronic

    Master-uppsats, KTH/Produktinnovationsteknik

    Författare :Balachandar Ravichandran; Harshavardhan Ramanujam; [2020]
    Nyckelord :Design Thinking; Business to Business B2B ; Front End of Innovation; Customer Centricity; Visualization; Empathy; Minimum Viable Products MVPs ; Well Developed Product Development Processes; Voice of Customer; Customer Requirements Flow; Designtänkande; Business to Business B2B ; Front End of Innovation; Customer Centricity; Visualization; Empathy; Minimum Viable Products MVPs ; Välutvecklade produktutvecklingsprocesser; Customer Voice; Kundkravsflöde;

    Sammanfattning : Design Thinking (designtänkande) är ett kundfokuserat förhållningssätt som används för att stödja innovation. Sedan starten har designtänkandet utvecklats från ett rättframt sätt att lösa tekniska designproblem till en komplex paraplykonstruktion för innovation och förhållningssättet har genom åren blivit ett allmänt accepterat och målinriktat tillvägagångssätt för effektiv produktutveckling. LÄS MER