Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Stangfall; Moa Tornhed; [2023]
    Nyckelord :Mellanchef; karriär; arbetsmotivation; ledarskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen VT 2023, 15 HP. Författare: Ida Stangfall & Moa Tornhed Handledare: Hervé Corvellec Studieobjekt: Individer med en mellanchefsposition. LÄS MER

  2. 2. Finns det en framtid för marknadsförare? - En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Milka Daniel; Emma Blomstedt; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Artificiell Intelligens; Autonomi; Legitimitet; Kreativitet; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Finns det en framtid för marknadsförare? – En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi Universitet: Lund Universitet, Campus Helsingborg Ämne/kurs: KSMK65 - Examensarbete för kandidatexamen, 15 högskolepoäng Författare: Emma Blomstedt och Milka Daniel Handledare: Ola Thufvesson Syfte: Studien syftar till att undersöka hur digitala marknadsförare upplever att AI påverkar deras yrkesroll samt om användningen av AI har upplevts påverka marknadsförares autonomi. Frågeställningar: (1) Vilka upplevda effekter har AI på den digitala marknadsförarens yrkesroll? (2) Hur upplever digitala marknadsförare att AI-teknik påverkar deras autonomi? Metod: Uppsatsen utgår från en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. Lyssnande chefer - En kvalitativ studie om internt lyssnande ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linette Ottosson; Eva Lundström; [2022]
    Nyckelord :Organisatoriskt lyssnande; Internt lyssnande; Värdeskapande; Genus; Icke-verbal kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Lyssnande chefer: En kvalitativ studie om internt lyssnande ur ett genusperspektiv. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. LÄS MER

  4. 4. Konkurrenter, komplement eller kollegor? En studie om Helsingborgs cityaktörers upplevelser och attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Östbring; Maja Söndergaard; [2022]
    Nyckelord :Butiksdöd; upplevelsebaserad handel; platsers attraktionskraft; kollektiv identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Konkurrenter, komplement eller kollegor? - En studie om Helsingborgs cityaktörers upplevelser och attityder Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2021 Författare: Maja Söndergaard & Emelie Östbring Handledare: Elisabeth Högdahl Nyckelord: Butiksdöd, upplevelsebaserad handel, platsers attraktionskraft, kollektiv identitet Syfte: Att öka förståelsen för vilka upplevelser och attityder som finns bland Helsingborgs cityaktörer gällande en omställning av de fysiska butikerna i stadskärnan. Frågeställning: Hur upplever cityaktörerna förändringen och butiksdöden? och Vad anser cityaktörerna krävs för att öka stadskärnans konkurrenskraft och attraktivitet? Metod: En kvalitativ studie där empirin samlats in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Ett distribuerat ledarskap i en digital vardag. En kvalitativ studie om distribuerat ledarskap i en digital kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Madeleine Ulriksson; Amanda Björk; [2021]
    Nyckelord :Ledarskap; distribuerat ledarskap; digital kontext; riktning; samtalsinteraktion; artefakt; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Ett distribuerat ledarskap i en digital vardag - En kvalitativ studie om distribuerat ledarskap i en digital kontext. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65/ SMKK60 Examensarbete för kandidatexamen, 15hp, VT2021 Författare: Amanda Björk & Madeleine Ulriksson Handledare: Johan Alvehus Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för hur distribuerat ledarskap sker i digitala möten. LÄS MER