Sökning: "examensarbete entreprenörskap"

Visar resultat 16 - 20 av 58 uppsatser innehållade orden examensarbete entreprenörskap.

  1. 16. Faktorer i strategiskt samarbete : En studie av hur och varför Kungliga Djurgårdens intressenter samarbetar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Richard Bauer; [2018]
    Nyckelord :Intressent; Freeman; Covey; Axelrod; Binmore; vinn-vinna; synergi; spelteori; samarbete; samverka; nätverk;

    Sammanfattning : Samamnfattning Titel: Strategiskt samarbete. En studie av hur och varför Kungliga Djurgårdens intressenter samarbetar Författare: Richard Bauer Handledare: Leif Marcusson Examinator: Frederic Bill Kurs: 17HT-2FE95E-Företagsekonomi III - organisation, examensarbete (kandidat) 15hp Syfte och forskningsfrågor Studien syftar till att skapa förståelse för de orsakslogiska faktorer som skapar, upprätthåller samt utvecklar samarbete mellan intressenter. LÄS MER

  2. 17. VÄGEN FRÅN ANSTÄLLD TILL EGENFÖRETAGARE : En kvalitativ studie om brytpunkter i karriären

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Linnéa Liinanki; [2018]
    Nyckelord :brytpunkter; entreprenörskap; karriärutveckling; drivkrafter;

    Sammanfattning : Avsikten med detta examensarbete var att undersöka ur ett individperspektiv hur det kan vara att gå från att vara anställd till att starta eget. Genom kvalitativa forskningsintervjuer med företagsledare som har tidigare erfarenheter av att arbeta som anställda var syftet att undersöka de individuella drivkrafter som legat till grund för karriärbytet. LÄS MER

  3. 18. Vad är min personliga integritet värd? : En studie om konsumenters syn på organisationer som legitima utifrån deras datapraxis

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victor Ivarsson; Eric Björn; [2018]
    Nyckelord :Legitimacy; data practice; digitalization; privacy; personal data.; Legitimitet; datapraxis; digitalisering; integritet; personuppgifter;

    Sammanfattning : Titel: Vad är min personliga integritet värd? Författare: Victor Ivarsson & Eric Björn Handledare: Patrik Persson Nivå: Enterprising & Business Development, Examensarbete (kandidat) 15 hp Nyckelord: Legitimitet, datapraxis, digitalisering, integritet, personuppgifter Bakgrund: Den tekniska utvecklingen har förändrat den digitala marknaden och gjort att konsumenters personuppgifter idag används av olika organisationer verksamma på Internet. Många av dessa företag är till och med uppbyggda kring konsumenters personuppgifter. LÄS MER

  4. 19. Man vs. Robot : En studie om hur organisationer hanterar anställdas kompetens i allt mer automatiserade verksamheter.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Michelle Bredhammar; Amanda Färm; [2018]
    Nyckelord :Automation; Kompetens; Konkurrensstrategier;

    Sammanfattning : Titel: ”Man vs. Robot” - En studie om hur organisationer hanterar anställdas kompetens i allt mer automatiserade verksamheter. LÄS MER

  5. 20. Vem bestämmer vem du är? : Identitetsregleringens påverkan på anställdas identitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sofia Agrell; Paulina Svensson; [2018]
    Nyckelord :Identitetsreglering; identitet; social identitet; organisationskultur; normativ styrning; organisationsidentitet; socialisation; värderingar;

    Sammanfattning : Författare: Sofia Agrell och Paulina Svensson Handledare: Kjell Arvidsson Examinator: Hans Wessblad                                                 Kurs: Företagsekonomi III - organisation, examensarbete (kandidat) 15 hp, 2FE78E   Titel: Vem bestämmer vem du är?   Problemformulering: Hur används identitetsreglering för att påverka anställdas identitet?   Syfte: Uppsatsens syfte är att identifiera vilka aspekter av identitetsreglering som används inom organisationer genom att ta reda på vilka medel som används för att påverka de anställdas identitet.   Metod: Studien har en deduktiv ansats med en kvalitativ datainsamling. LÄS MER