Sökning: "examensarbete frågeställning"
Visar resultat 6 - 10 av 261 uppsatser innehållade orden examensarbete frågeställning.
6. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
7. LEAN In The Swedish Armed Forces
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Date: 4th of June 2023 Level: Master thesis within Industrial Engineering and Management, Product and Process development – 30 credits. Institution: School of Innovation, Design, and Engineering at Mälardalen’s University Author: Nadia Al-Hakim Title: Lean in the Swedish Armed Forces Keywords: Lean Philosophy; Lean Thinking; Military logistics; JIT Research Question: What are the potential enablers and barriers to adapting the Lean philosophy in military logistics operations? Purpose: This study aims to investigate the potential challenges of implementing the Lean philosophy in the Swedish Armed Forces’ logistics. LÄS MER
8. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER
9. Berättelser om digitalisering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå Författare: Edvin Eriksson, Leo Mitelman och Philip Trozelli Handledare: Anna Stevenson Fem nyckelord: Digitalisering, storytelling, narrativ, sensegiving och sensemaking Frågeställning: Hur framställs berättelsen om digitalisering på olika vis? Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera och förstå hur olika berättelser om digitalisering presenteras från olika perspektiv i en organisation. Med en narrativ analys utifrån befintlig litteratur, strävar uppsatsen efter att skapa mening och förståelse om hur olika aktörer i en organisation framställer berättelser om digitalisering. LÄS MER
10. Monument för skiften
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Detta examensarbete undersöker estetiska värden i arkitektur inom ramarna för cirkulär ekonomi och design. Vad som blir värdefullt när ett samhälle skiftar från vår tids globala kapitalism till ett system där evig tillväxt ersätts av ett resilient system som arbetar inom gränserna för planetens resurser. LÄS MER