Sökning: "examensarbete internet"

Visar resultat 11 - 15 av 386 uppsatser innehållade orden examensarbete internet.

  1. 11. Hur människor med rysk bakgrund i Sverige navigerar det föränderliga medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Oliver Söderström; [2023]
    Nyckelord :Information warfare; Agenda-Setting Theory; Priming Theory; Framing Theory; fake news; propaganda; Internet Research Agency; post truth.; informationskrig; dagordningsteorin; priming theory; fake news; propaganda; Internet Research Agency; post truth.;

    Sammanfattning : Abstrakt  Examensarbete inom medie- och kommunikationsvetenskap (15HP) Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3) Fakulteten kultur och samhälle  Malmö Universitet  Titel: Hur människor med rysk bakgrund i Sverige navigerar det föränderliga medielandskapet. Författare: Oliver Söderström Handledare: Matts Skagshöj Examinator: Margareta Melin  Hösttermin: 2022 Syftet med denna studie är att undersöka hur ryska människor som bor i Sverige, navigerar dagens medielandskap i förhållande till det pågående kriget i Ukraina. LÄS MER

  2. 12. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  3. 13. HOTDETEKTERING MED LOGGANALYS : En jämförelse mellan Graylog och ManageEngine Eventlog Analyzer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Said Hassan Ahmed; [2023]
    Nyckelord :Hotdetektering; logganalys; graylog; manageengine eventlog analyzer;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle är företag beroende av internet för att leverera tjänster till sinakunder. Det medför att de riskerar att bli utsatta för cyberattacker som kan hota derasverksamhet. Hotdetektering med logganalys innebär insamling och analys av loggdata för attidentifiera anomalier som indikerar potentiella hot. LÄS MER

  4. 14. Browser Based Remote Control of Raspberry Pi enabled RC Car

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Theodor Le Brasseur; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There are a variety of network technologies with different uses. Technologies such as WiFi and Ethernet are often used in for example home networks. Technologies such as Starlink make it possible to access the internet with high bandwidth and low latency globally. LÄS MER

  5. 15. Konsumenters attityd till beteendeanpassad reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Hult; Isabelle Risberg; Hugo Gemzell; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters attityd till beteendeanpassad reklam- En kvantitativ studie om skillnader i attityd till beteendeanpassad reklam på internet med utgångspunkt i ålder, varumärkesrelation, Advertising Value Model och Regulatory Focus Theory Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Isabelle Risberg, Sofia Hult & Hugo Gemzell Handledare: Veronika Tarnovskaya 5 nyckelord: Beteendeanpassad reklam, Regulatory Focus, Reklamvärde, Varumärkeskännedom, Varumärkesattityd Forskningsfrågor: Vad påverkar attityden till beteendeanpassad reklam på internet? - Skiljer sig attityden till beteedeanpassad reklam åt mellan olika åldrar? - Skiljer sig attityden till beteendeanpassad reklam åt mellan individer som är promotion- eller preventionfokuserade? - Påverkar konsumenternas varumärkesrelation attityden till beteendeanpassad reklam? Syfte: Syftet med studien är att ta reda på vad som påverkar attityden till beteendeanpassad reklam, och om attityden skiljer sig åt mellan olika åldrar. Studien har även till syfte att undersöka huruvida attityden skiljer sig åt mellan individer som klassificeras antingen som promotion- eller- preventionfokuserade enligt den psykologiska teorin Regulatory Focus Theory, samt om regulatory focus skiljer sig mellan olika åldrar. LÄS MER