Sökning: "examensarbete lärare om högläsning"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden examensarbete lärare om högläsning.
16. "De är inte ensamma om sina tankar"- en studie om lärarnas arbete med skönlitteratur i religionskunskap
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete har varit att få en kunskap och en förståelse för hur populärkultur, med fokus på skönlitteratur, införlivas i religionskunskapsundervisningen för grundskolans senare år. Fokus låg på lärarnas arbete med skönlitteratur utifrån de tre didaktiska frågorna, vad, hur och varför. LÄS MER
17. Perspektiv på högläsning i förskola och skola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att undersöka hur och varför pedagoger arbetar med högläsning i förskolan och upp till skolår tre. Vi ville även se hur personer med olika kompetenser såg på högläsning. LÄS MER
18. Ska jag lära mig något eller bara sitta still? -en studie om lärares syfte med högläsningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Sammandrag Syftet med detta examensarbete var att ta undersöka hur lärare resonerar kring högläsning i klassrummet samt hur de grundar sina val till den. Utifrån syftet har jag använt mig av två frågeställningar som har legat till grund för den kvalitativa intervjun som jag har genomfört med sex lärare. LÄS MER
19. Högläsning i skolan - Lärares och elevers tankar om bokval och syften med läsningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att ta reda på vilka tillvägagångssätt lärare använder sig av när de väljer ut böcker, varför de läser högt och vad eleverna tycker om deras val. För att undersöka detta intervjuades fyra lärare från två olika skolor samt tre elever från varje intervjuad lärares klass, sammanlagt tolv elever. LÄS MER
20. Högläsningens möjligheter - för barns lärande och utveckling i undervisningen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning:Vårt syfte med examensarbetet är att belysa betydelsen av högläsning av barnlitteratur förelevernas utveckling och lärande i undervisningen. I vår kommande yrkesroll som lärare kandet ibland upplevas som svårt att finna lustfyllda former på lärandet. LÄS MER