Sökning: "examensarbete marknadsföring industriell ekonomi"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden examensarbete marknadsföring industriell ekonomi.
1. Hur science parks och inkubatorer kan stötta kommersialiseringen av idéer sprungna från näringslivet: En studie av Science Park Jönköping samt några företag i regionen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : This master thesis has been written in collaboration with Science Park Jönköping and is based on a problem related to corporate innovation. Science Park Jönköping believes that there is an untapped potential in existing industry in the form of ideas that are never commercialized. LÄS MER
2. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina
Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER
3. Ekonomin bakom dagliga deals
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : På senare tid har dagligdeal-företags affärsmodell blivit föremål för en debatt, där det ifrågasätts om partnerföretag går vinnande ur en dagligdeal-kampanj. Detta examensarbete har undersökt hur lokala företag påverkas ekonomiskt av att göra en kampanj med Groupon och hur vinsten av en kampanj kan maximeras. LÄS MER
4. Performance Management in Self-Managing Teams : A case study of a knowledge-intensive company
Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi; Tekniska högskolanSammanfattning : For many companies, especially the ones that are knowledge-intensive such as consulting companies or service delivery firms, it has been increasingly popular to organize the employees in so called self-managing teams. These teams have proven to increase efficiency as they reduce overhead costs by not having the need of being supervised by a manager. LÄS MER