Sökning: "examensarbete marknadsföring mindre företag"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden examensarbete marknadsföring mindre företag.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  2. 2. Hur MDR påverkar tillverkare av personlyftar och rullstolar - Standarder och upphandlingskrav

    M1-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Sofia Wronska; [2023]
    Nyckelord :Medical Device Regulation; MDR; Wheelchairs; Patient Lifts; Standards; Procurements; Förordning om medicintekniska produkter; MDR; Rullstolar; Personlyftar; Standarder; Upphandlingar;

    Sammanfattning : Sedan 2021 regleras medicintekniska produkter inom EU av förordningen MDR (EU 2017/745). Det primära syftet med regelverket är att säkerställa ändamålsenliga produkter med hög säkerhet. Det nya regelverket ställer högre krav på företag som tillverkar medicintekniska produkter samt andra aktörer inom den medicintekniska industrin. LÄS MER

  3. 3. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Förbättring av produktions- och packningsprocessen hos Eazpac AB

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Pegah Jahankhah; Ann Svanholm; [2018]
    Nyckelord :DMAIC; ISO9001; kvalitetsstyrning; processer; produktion; SME-företag; svinn;

    Sammanfattning : Företaget som har valts för detta examensarbete är Eazpac AB. Företaget producerar plasthättor, Eazycover ™ att täcka och skydda mat med, för att förlänga hållbarheten på mat och råvaror. Företaget Eazpac AB har haft problem med svinn av hättor i produktions- och packningsprocessen. LÄS MER

  5. 5. Värdet av en influencer : Hur konsumenter påverkas av annonsering i sociala medier med, respektive utan, influencers vid köp av low involvement-produkter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Eriksson; Zara Lood Lindqvist; Alexandra Uhrberg; [2017]
    Nyckelord :Advertisement in social media; influencer marketing; influencers; low involvement products; Annonsering i sociala medier; influencer marketing; influencers; low involvement-produkter;

    Sammanfattning : Författare: Hanna Eriksson, Zara Lood Lindqvist, Alexandra Uhrberg Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30 hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2017, 4FE63E Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenter av influencer marketing i jämförelse med annonsering på sociala medier där influencers inte förekommer, vid köpbeslut för low involvement-produkter? Syfte: Denna studies syfte är att analysera och diskutera influencers inverkan på konsumenters köpbeslut för low involvement-produkter. Genom att ta hänsyn till kostnadsbilden för influencer marketing och övrig annonsering på sociala medier samt studera och analysera hur konsumenter uppfattar annonsering i sociala medier för low involvement-produkter med, respektive utan, influencers ämnar studiens författare att generera indikationer kring värdet av en influencer i den unika kontexten. LÄS MER