Sökning: "examensarbete med kvalitativ metod kommun"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden examensarbete med kvalitativ metod kommun.
1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER
2. Leder du dina medarbetare på bästa sätt? : En kvantitativ undersökning av föredragen ledarskapsstil baserat på personlighet hos medarbetaren
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Leder du dina medarbetare på bästa sätt? En kvantitativ undersökning av föredragen ledarskapsstil baserat på personlighet hos medarbetaren. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
3. Vem du ska bli? : Om omsorgens roll till undervisningen i förskolan
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att synliggöra förskollärares upplevelser av omsorgens roll i relation till undervisningen i förskolan. I detta arbete har en kvalitativ metod använts, där två förskollärare i en kommun i norra Sverige har intervjuats. LÄS MER
4. Förskoledidaktik : Att undervisa med inriktning mot barns prosociala utveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Skolverket (2019) belyser hur utvecklingen av barnens sociala förmågor sedan förskolans läroplan infördes, hamnat i bakgrunden då ämneskunskaperna fått ta större plats. En risk Löfgren (2015, s. 23) ser med detta är att Sveriges medborgare utbildas till att bli mer egocentrerade. I Läroplan för förskolan (Lpfö 2018, s. LÄS MER
5. “Kød og kreativitet” – visioner och verklighet: En studie om plats i skärningspunkten mellan mening, materialitet och människor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The aim of this study is to discuss how visions about places influence the physical place-development, and how people’s ability to inhabit and make use of space is affected as a consequence. A case study of Kødbyen, Copenhagen’s Meat Packing District, was carried out to research this. LÄS MER