Sökning: "examensarbete media och kommunikationsvetenskap"
Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden examensarbete media och kommunikationsvetenskap.
11. EN FÖRVRIDEN MEDIEBILD? En kvantitativ komparativ studie om mediernas nyhetsframställning av Angered och Majorna-Linné
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT/2017 Handledare: Pavel Rodin Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 48 sidor (exklusive referenser och bilagor) Antal ord: 17 247 ord (inklusive executive summary och sammanfattning, exklusive innehållsförteckning, referenser samtbilagor) Nyckelord: mediebild, framing, medielogik, nyhetsvärdering, media image Syfte: Studien ämnar att genomföra en komparativ kvantitativ studie för att ta reda på hur mediebilden av Angered och Majorna-Linné ser ut i Göteborgs-Postens nyhetsförmedling under en halvårsperiod. Teori: Teoriramen omfattar teorin om framing, nyhetsvärdering samt medielogik. LÄS MER
12. FACEBOOK OCH POLITIK En komparativ studie mellan två politikers konton på Facebook.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå nivå Termin/år: Ht/2015 Handledare: Nicklas Håkansson Examinator: Rapport nr:C943 Syfte: Studiens syfte är att undersöka innehållet i publicerade inlägg på Facebook som har gjorts utav konton som tillhör svenska partiledare. Teori: Bygger främst på funktionell teori om politisk kampanjdiskurs, kommunikationsmodeller och personifikation. LÄS MER
13. Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER
14. Let’s get [her] undressed - en kritisk diskursanalys av konstruktionen av kvinnor i de mest populära samtida musikvideorna
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Let’s get [her] undressed - en kritisk diskursanalys av konstruktionen av kvinnor i de mest populära samtida musikvideorna Författare Sara Egeskog och Elin Sjöstrand Illustrationer av Elin Sjöstrand Kurs Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap Termin VT-14 Handledare Gabriella Sandstig Sidantal 47 exklusive bilagor Syfte Att undersöka hur kvinnor konstrueras i videorna till den mest populära musiken från 2013. Metod och material Kritisk diskursanalys, femton musikvideor tagna från topplistor från år 2013. LÄS MER
15. Filmkritiken på nätet – En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Filmkritiken på nätet – En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik Författare: Nina Johansson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Gabriella Sandstig Sidantal: 58 Syfte: Att undersöka i vilken utsträckning, vad och hur innehållet i den nätbaserade filmkritiken gestaltas och jämföra likheter och skillnader med den traditionella filmkritiken utifrån de mest sedda filmerna från 2013. Metod: Kvantitativ och kvalitativ innehållsstudie. LÄS MER