Sökning: "examensarbete musikhögskolan malmö"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden examensarbete musikhögskolan malmö.

  1. 11. Bakom kulisserna - En kvalitativ studie av att arbeta ensam med musikföreställningar för barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anna Rosenqvist; [2015]
    Nyckelord :regi; rörelse; lek; estetik för barn i förskoleåldern; musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; rytmik; publikdelaktighet music education; educational sciences; eurythmics; aesthetics for preschool aged children; stage-management; audience participation; movement; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis has an interdisciplinary approach in-between pedagogy and stage production. The qualitative study examines artists working alone preparing and performing solo musical theatre for children of preschool age. LÄS MER

  2. 12. Betyg, bedömning och musik - En studie kring betygsättning och bedömning inom ämnet musik på grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Björn Åberg; [2015]
    Nyckelord :Musikundervisning; Musik; Kunskapskrav; Dokumentation; Critical Incident Technique; Bedömning; Betyg; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; Music Education; Music; Grading Policy; Grades; Documentation; Assessment; Educational Sciences; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur musiklärare praktiskt går tillväga för att sätta betyg och bedöma elever i ämnet musik på grundskolan. Detta eftersom jag upplever att detta inte har lärt mig detta i min utbildning och som musiklärare, eller lärare i allmänhet, är betygsättande en central del i arbetet. LÄS MER

  3. 13. I mötet mellan musikpedagogen och elever med särskilda behov – En intervjustudie om förhållningssätt till musikundervisning för barn och ungdomar med funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Magnus Meijer; [2015]
    Nyckelord :funktionsnedsättning; musik; Förhållningssätt; barn; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; särskilda behov Educational sciences; Music education; Attitude; children; music; impairments; specific needs; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : This thesis aims to formulate a small segment, a picture, of how we teachers can conduct ourselves to – and meet – children and adolescents with specific needs in (music) tuition. One of the reasons for the study is that I have met music teachers which believ that they are feeling a bit concerned about the fact of facing children and adolescents with intellectual impairment. LÄS MER

  4. 14. Sitter det i väggarna? Studenters och lärares berättelser om status och hierarkier på Musikhögskolan i Malmö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Ellinor Carlsson; [2014]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Social status; hierarkier; skolkultur; makt; lärare; påverkan Educational sciences; Music education; hierarchies; school; culture; power; teachers; influence; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att få en klarare bild på vad som är med och skapar hierarkier på Musikhögskolan i Malmö och vad som är med och påverkar eventuella hierarkier mellan de olika utbildningarna. Studien är grundad på de intervjuer jag gjort med fem olika informanter och jag har gjort intervjufrågor med fokus på status och hierarkier. LÄS MER

  5. 15. Rytmikundervisning för nybörjare i musik - en kvalitativ studie av instrumentalpedagogers syn på Rytmikpedagogikens möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Emeli Ek; [2014]
    Nyckelord :kulturskola; puls; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; instrumental teaching; beginners; eurhythmics; learning; rhythm; Swedish municipal music school; Pulse; Music Education; Educational Science; rytm; lärande; nybörjare; instrumentalundervisning; rytmikpedagogik; rytmik; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : This paper aims to explore instrumental teachers approach to possibilities with the eurhythmics in the education for beginners in music. The reason to this paper is the authors recurring speculations in how eurhythmics is done in Swedish municipal music schools and what role it has there. LÄS MER