Sökning: "examensarbete musikhögskolan malmö"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden examensarbete musikhögskolan malmö.

  1. 16. History is her story too! En kvalitativ undersökning om jämställdhetsperspektiv och urval i undervisning i 1900-talets populärmusikhistoria.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anna Edström; [2014]
    Nyckelord :Utbildning; Genus; Jämställdhet; Musik; Musikhistoria; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; Educational sciences; Music education; Music; Music history; Equality; Gender; Education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: Forgotten Role Models - A Qualitative Study on Selection and Equality in 20th Century Popular Music History Education Author: Anna Edström This paper is a qualitative study based on interviews with four music history teachers working at different levels in the Swedish educational system. The intention of the study is to describe how teachers regard their role as mediators of a cultural heritage, how they select educational material and how they work with equality in a subject which traditionally has male-dominated content. LÄS MER

  2. 17. Lust på scen – en kvalitativ studie för att få en inblick i fem sångares upplevelse av sceniskt framträdande.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Sofie Falkenström; [2014]
    Nyckelord :Stage; Singing; Professionalism; Preparation; Passion; Flow; Audience; Experience; Music education; Educational science; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Förberedelse; Lust; Publik; Scen; Sång; Upplevelse; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka fem sångares upplevelser av att stå på scen och genom att se hur de beskriver lustfyllda upplevelser, skapa förståelse för vilka eventuella faktorer som kan spela in för upplevelsen, samt hur övning och förberedelser påverkar upplevelsen. I Litteraturöversikten presenteras begreppen känsla, lust, olust, njutning, flow och upplevelse. LÄS MER

  3. 18. Lärande genom skapande och kreativitet - Tid att gå på djupet -

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Tove Roander; [2012]
    Nyckelord :språk; helhet; skapande; estetik; inlevelse; lärande; language; wholeness; creation; esthetics; experience; learning; Performing Arts;

    Sammanfattning : Learning through creating and creativity - Time to go deep This study is handling language through creating and creative working ways. Based on qualitative interviews one tries to uncover if there is a common way of handling language to start with, but also learning and school culture. LÄS MER

  4. 19. Flamenco - Läroprocesser och strategier vid undervisning av flamencogitarr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Johan Påhlsson; [2012]
    Nyckelord :flamenco; flamenco guitar; flamenco history; flamenco technique; flamenco theory; teaching process; learning process; flamencogitarr; flamencohistoria; flamencoteknik; flamencoteori; läroprocesser; undervisning; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: Flamenco - Strategies in the teaching and learning process of flamenco guitar The purpose of this study is to investigate the flamenco style of music as an art form and from a theoretical, historical and musically educational perspective. There is little or no flamenco literature written in Swedish. LÄS MER

  5. 20. Det där med noter! - Klassiska pianolärare som studerat i Malmö eller Birmingham, om sin syn på notläsning i pianoundervisningen nybörjarstadier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anders Hartelius; [2011]
    Nyckelord :music education; music reading; sight-reading; classical piano teachers; piano tuition for beginners; piano tutor books; Sweden; England; hermeneutics; Hans-Georg Gadamer; understanding; horizons of understanding; interview study; musikpedagogik; notläsning; a prima vista; klassiska pianolärare; pianoundervisning för nybörjare; pianoskolor; Sverige; hermeneutik; förståelsehorisont; intervjustudie; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: The thing with music reading This thesis relates to my educational background, why the studied area connects to experiences from when I studied classical piano performance at Birmingham Conservatoire. Since my time in England, I believe that when music students are situated in a foreign country, they will gain a new perspective on their origin and therefore, start to question, compare and reflect upon circumstances that have shaped their musical and pedagogical identity. LÄS MER