Sökning: "examensarbete musikproduktion"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden examensarbete musikproduktion.

  1. 6. En musikproducents roll : En undersökning av en musikproducents roll i en musikproduktion

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE); Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Adam Lind; [2018]
    Nyckelord :musikproducent;

    Sammanfattning : Ordet musikproducent finns inte i den svenska akademins ordbok, vilket tyder på att en musikproducents roll inte heller finns fastställt någonstans i akademin. Detta är grunden till ämnet i detta examensarbete, just om att definiera en musikproducents roll, att dokumentera en sådan roll som är vitt spridd åt många olika håll inom en musikproduktion. LÄS MER

  2. 7. Can you Hear the Roar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Sara Lindqvist; [2017]
    Nyckelord :filmmusik; röstaspekter; berättarfunktioner; musikaliska faktorer; funktionell analys;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att få en förståelse för musikens betydelse i den narrativa berättelsen samt ge läsarna en uppfattning om hur det i kombination med ljuddesign och specifika röstaspekter kan användas för att skapa en känsla av närvaro. Uppsatsen inleds med en redogörelse för tidigare forskning och därefter har en audio-visuell analys genomförts på två nyckelscener i Lejonkungen som representerar vändpunkter. LÄS MER

  3. 8. Musik i hemmastudion

    M1-uppsats, Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :David Gällring; [2013]
    Nyckelord :musikproduktion; musik; sound;

    Sammanfattning : I mitt examensarbete har jag valt att försöka undersöka i vilken utsträckning det i en hemmastudio är möjligt att återskapa ett sound från en professionell inspelningsstudio. Denna fråga är intressant för mig då jag fastnade för hur en produktion lät i ljudbilden. LÄS MER

  4. 9. Efterklangens inverkan vid ADR : Hur efterklangspålägg upplevs av filmtittaren vid eftersynkad dialog i filmljudläggning

    Kandidat-uppsats, Ljud- och musikproduktion

    Författare :Oskar Zetterlund; [2013]
    Nyckelord :ADR; ambiens; Chion; dialog; efterklang; filmljud; ljudläggning; reverb; synkronisering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete går ut på att undersöka huruvida filmtittares upplevelser påverkas av inadekvat efterklangspålägg inom eftersynkronisering av dialog till film. Hur efterklangspålägget passar till filmen anses bestämmas mycket utav hur bildens perspektiv och miljön runt omkring illustreras. LÄS MER

  5. 10. Triton – Beneath Our Feet : att hitta ett sound till Tritons debutalbum

    Kandidat-uppsats, Institutionen för musik- och medieproduktion

    Författare :Martin Nylén; [2013]
    Nyckelord :Triton; musikproduktion; stämsång; inspelning; organisk; sound;

    Sammanfattning : Syftet med mitt examensarbete har varit att skriva, arrangera och spela in musik till Tritons kommande debutskiva, Beneath Our Feet. Arbetet består av två delar, en skriftlig del där jag redogör för dels en sammanfattning av den förberedande kursen 2012, som legat till grund och möjliggjort mitt arbete. LÄS MER