Sökning: "examensarbete naturvetenskap skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden examensarbete naturvetenskap skolan.
1. Hjälper eller stjälper mobiltelefoner och datorer vid lärande av kemi? En klassrumsstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Datorer och mobiltelefonerna är idag allestädes närvarande i skolan och elever, lärare eller skolledning funderar sällan på hur detta påverkar lärandet. Den större delen av den tidigare forskningen visar att med ökad mobiltelefonanvändning kommer försämrade skolresultat. LÄS MER
2. ¨Det släpper typ i hjärnan så att man får ork¨ : Elevers perspektiv på fysisk aktivitet i samband med skolundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Sammanfattning: Idag visar studier att dagens barn och ungdomar rör på sig alldeles för lite vilket bidrar till negativa hälsoeffekter. Detta examensarbete inriktar sig på fysisk aktivitet och hälsa inom skolan, årskurs 1-3. LÄS MER
3. Lärares förutsättningar för att kunna genomföra programmering i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Samhället går i en mer digitaliserad riktning vilket gör att även skolan behöver ta detta steg. 2017 gjorde regeringen ett förtydligande och förstärkte kursplaner och ämnesplaner för grund- och gymnasieskolan. LÄS MER
4. MiniMIST- A Model Satellite For Teaching STEM Skills
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Satellites are evolving around the globe, expanding our possibility to explore space and many other applications. This thesis project is a model satellite used for teaching purposes in the course IE120V Electronics and Programming for Space Applications provided at KTH Royal Institute of Technology. LÄS MER
5. Lärarperspektiv på Singaporemodellen i svenska skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Syfte med detta examensarbete är att ta reda på vad matematiklärare anser om att arbeta med Singaporemodellen, ur ett lärarperspektiv. För att få svar på forskningsfrågan i denna kvalitativa studie har semistrukturerade intervjuer genomförts med fem lärare. LÄS MER