Sökning: "examensarbete rörelse i förskolan"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden examensarbete rörelse i förskolan.
16. Pedagogers tankar om utomhuspedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Fransson, Pernilla & Fäldt, Charlotta (2011) Pedagogers tankar om utomhuspedagogik Malmö: Lärarutbildningen, Malmö högskola.Huvudsyftet med vårt examensarbete är att ta reda på hur och om utomhuspedagogiken används ur ett pedagogiskt syfte, i förskolan. LÄS MER
17. Rörelse i förskolan : en undersökning av pedagogers arbete med rörelse tillsammans med förskolebarn och de positiva effekterna av rörelseaktivitet
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur pedagoger arbetar med rörelse tillsammans med barn i förskolan. Examensarbete kommer att beskriva betydelsen av daglig fysisk aktivitet för barn i de viktiga inlärningsåren. Idag är vi i samhället medvetna om att barn måste liksom vuxna röra på sig för att må bra. LÄS MER
18. Rörelse för barns koncentration och inlärning : En kvalitativ intervjustudie med pedagoger i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Detta examensarbete beskriver betydelsen av rörelse för barn med koncentrations- och inlärningssvårigheter. Ericsson (2003) syftar på att pedagogisk forskning kring motorikens problemområde ligger på ett övergripande plan där man använder sig av rörelse för att ge barn möjligheter till utveckling inom motorik, psykisk och fysisk utveckling samt kroppskunskap. LÄS MER
19. Musik som verktyg i förskolan - Glädje, rörelse, förståelse, ord och språk. Music as a tool in pre-school
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med mitt examensarbete är att undersöka musikens betydelse för förskolebarnens allmänna utveckling. Med intervjuer och observationer på fyra förskolor i Skåne län har jag undersökt vilken betydelse pedagogerna anser att musiken har för förskolebarnens allmänna utveckling, hur de använder musiken i sitt arbete, samt i vilket syfte. LÄS MER
20. Sex förskollärares syn på och arbetssätt med motorik, motoriska svårigheter och rörelse i förskolan
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Forell, E. & Holmström, E. (2010) Sex förskollärares syn på och arbetssätt med motorik, motoriska svårigheter och rörelse i förskolan. Examensarbete i pedagogik, 15 hp. LÄS MER