Sökning: "examensarbete rendering"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden examensarbete rendering.
1. Room Impulse Response Interpolation
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In Virtual Reality (VR) systems, the incorporation of acoustics allows for the generation of audio-visual stimuli, facilitating applications in engineering, architecture, and design. The goal of virtual acoustics is to create a realistic sound field in continuous space. LÄS MER
2. Verifiering av ny extraktionsmetod för analys på oljeindex
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Huvudsyftet med detta examensarbete var att verifiera en ny metod för extraktion av olja från jord-, slam-, och sedimentprover som ska ersätta företagets befintliga metod. Extraktionen sker på ett skakbord som förbehandling innan den extraherade oljan sätts på en GC-FID för att analysera dess oljeindex mellan C10-C40 samt dess olika specifika delfraktioner. LÄS MER
3. Robustness of State-of-the-Art Visual Odometry and SLAM Systems
Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysikSammanfattning : Visual(-Inertial) Odometry (VIO) and Simultaneous Localization and Mapping (SLAM) are hot topics in Computer Vision today. These technologies have various applications, including robotics, autonomous driving, and virtual reality. They may also be valuable in studying human behavior and navigation through head-mounted visual systems. LÄS MER
4. Scalable Reinforcement Learning for Formation Control with Collision Avoidance : Localized policy gradient algorithm with continuous state and action space
Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the last decades, significant theoretical advances have been made on the field of distributed mulit-agent control theory. One of the most common systems that can be modelled as multi-agent systems are the so called formation control problems, in which a network of mobile agents is controlled to move towards a desired final formation. LÄS MER
5. A Performance Comparison of Path Tracing on FPGA and GPU
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Ray Tracing algorithms have long been the popular choice for rendering realistic images, and in recent years they have also reached the field of real time computer graphics. Although their performance has seen great improvement, they are still very computationally costly to perform, both in terms of time and power. LÄS MER