Sökning: "examensarbete spel ljud"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden examensarbete spel ljud.

  1. 1. Level up your audio! : Hur ökad komplexitet påverkar spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Patrik Högkvist; Tobias Jacobsson; [2021]
    Nyckelord :komplexitet; ljud; musik; PCG; spel;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utforskar möjligheterna att påverka spelupplevelsen med hjälp av komplexitet inom ljud och musik. En artefakt i form av ett endless runner spel har skapats där olika metoder för procedurgenererat innehåll (PCG) används för att skapa delar av spelupplevelsen. Artefakten har ökande komplexitet av ljudbilden i fokus. LÄS MER

  2. 2. En forskningssammanställning och prototypframtagning för taktilt hörhjälpmedel : Ett konceptvalideringsprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Hilda Fransson; [2021]
    Nyckelord :Sensory substitution; hearing aid; taktil; deaf; micro actuator; Sensorisk substitution; hörhjälpmedel; taktil; döva; mikroaktuator;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete för högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design. Fokus på projektet är att validera det fortsatta arbetet inom ett pågående produktutvecklingsprojekt av ett taktilt hörhjälpmedel. LÄS MER

  3. 3. Belöningarnas dragkraft : En undersökning om spelares val av loot-lådor i relation till hur grafik och ljud samspelar i ett digitalt 2D-plattformssspel [!]

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Klara Asklund; Alexander Larsson; [2020]
    Nyckelord :Loot-lådor; gambling; färgassociationer; belöning; ljudassociationer;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker en spelares val av loot-lådor i ett 2D-plattformsspel i relation till grafik och ljud. Undersökningen studerar om det finns specifika kopplingar mellan auditivt och/eller grafiskt uttryck till en spelares preferenser. LÄS MER

  4. 4. Visual Substitutes for Audio Cues - Providing situational awareness for players with auditory disabilities

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :David Haddad; Casper Strand; [2019]
    Nyckelord :accessibility; deaf; hard of hearing; gaming; Video game; user interface; UI; situational awareness; hearing loss; hearing impaired;

    Sammanfattning : Spel har förvandlats till en mainstream underhållningskälla och har utvecklats tillsammans med teknologin. Till en nivå som nyttjar en spelares alla sinnen för att fördjupa de i ett spel. Uppmärksamheten kring tillgänglighet inom spel har dock försvagats. LÄS MER

  5. 5. Improving First-Person Shooter Player  Performance With External Lighting

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Erik Dahlström; [2017]
    Nyckelord :Lights; Competitive Gaming; Interaction Technology; Player Performance; Video Games; First-Person Shooter;

    Sammanfattning : This thesis project focuses on the creation and usage of external light effects to accommodate the needs of competitive gamers. Prior to the creation of these light effects, the function of audio in films and games was analyzed by examining the works of Michel Chion, who is the leading scholar in studying audio-vision: the relationship between the screen and sound. LÄS MER