Sökning: "examensarbete spel"

Visar resultat 1 - 5 av 127 uppsatser innehållade orden examensarbete spel.

  1. 1. Evaluating player performance and usability of graphical FPS interfaces in VR

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Mattias Willemsen; [2019]
    Nyckelord :Virtual Reality; Graphical User Interface; Usability;

    Sammanfattning : Background. When designing video games for Virtual Reality, graphical user interfaces (GUIs) cannot always be designed as they have been for traditional video games. An often recommended approach is to merge the interface with the game world, but it is unclear if this is the best idea in all cases. LÄS MER

  2. 2. Zelda Title Theme : Plankning, analys och arrangering av NES-komposition

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Oliver Augustsson; [2019]
    Nyckelord :tv-spel; plankning; musikanalys; komposition; NES; zelda;

    Sammanfattning : Detta examensarbete skapades med målet att utforska musik från Nintendo Entertainment System–spel (NES) med ett musikteoretiskt och musikterminologiskt perspektiv. Det analyserade stycket är Title Theme från The Legend of Zelda (1988). Bakgrundskapitlet tar upp de verktyg kompositörerna hade att arbeta med som NES:s ljudkort och loopar. LÄS MER

  3. 3. The Uncanny Valley, musik och uppfattningen av virtuella karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi; Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Pavlo Theodoridis; Kalle Elofsson; [2019]
    Nyckelord :Virtuella karaktärer; konsonanta dissonantaintervall;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har vi undersökt hur musik kan påverka människors perception av virtuella karaktärer. Det har gjorts i relation till något som kallas för The Uncanny Valley, en term som myntades av robotforskaren Dr Masahiro Mori (1970). LÄS MER

  4. 4. How does toxicity change depending on rank in League of Legends?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Högskolan på Gotland/Institutionen för speldesign; Uppsala universitet/Högskolan på Gotland/Institutionen för speldesign

    Författare :William Herner; Edward Leiman; [2019]
    Nyckelord :Toxic Remark; Toxicity; Domain Language; Domain Knowledge; Spam; League of Legends; MMO;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate toxic remarks in three different ranks in League of Legends, Bronze, Gold, and Diamond. The purpose is to understand how toxic communication between players would change depending on rank. A framework from Neto, Alvino and Becker (2018) was adopted to define and count toxic remarks. LÄS MER

  5. 5. Kamp utan strid

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Isak Westblom; Victor Kristansson; [2019]
    Nyckelord :Brädspel; Krig; Förhandling; Politik; Kritisk Design; Iterativt;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har vi jobbat att utveckla ett analogt spel, ett brädspel alltså, med temat av ett interplanetärt krig som spelare har i uppgift att få slut på genom att anta rollerna som diplomater för de olika stridande fraktionerna. Temats huvudpunkt har varit att utveckla och utforska ett spel som har sin rot i krig och våld men som spelas och vinns helt verbalt och icke-våldsamt. LÄS MER