Sökning: "examensarbete spel"
Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden examensarbete spel.
1. Nytänkande design av karaktärsskapande i spelvärlden : Med fokus på minoritetsgruppen icke-binära
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta är en studie för examensarbete i Informationsdesign med inriktning Informativ Illustration. Syftet med examensarbetet är att undersöka hur minoriteten ickebinära spelkaraktärer representeras i dagens spelvärld, hur de kan illustreras med fokus på karaktärens narrativ, egenskaper och design. LÄS MER
2. A designer-driven approach to procedural generation tools for level design
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Game development is a multifaceted field that involves both traditional software practices and creative work. It is characterized by its iterative and time-consuming process where prototypes are created and then evaluated. This is especially true for creating 3D environments, where it is difficult to evaluate the quality before it is completed. LÄS MER
3. What’s the name of the game?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: What’s the name of the game? – Om resultatjustering när mandaten står på spel – En kvantitativ analys om hur valcykeln påverkar resultatjusteringen i svenska kommuner. Seminariedatum: 2 Juni 2023 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 hp Författare: Julia Jankovic, Mari-Ling Komber, Linnéa Petersson Handledare: Mattias Haraldsson Fem nyckelord: Resultatjustering, Kommunal redovisning, Valcykel, Reningsbad, Resultatutjämning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om några samband förekommer mellan resultatjustering och valcykler i svenska kommuner för kommunalvalen under 2014 samt 2018. LÄS MER
4. Applying spatially and temporally adaptive techniques for faster DEM-based snow simulation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. Physically-based snow simulation is computationally expensive and not yet applicable to real-time applications. Some of the prime factors for this cost are the complex physics, the large number of particles, and the small time step required for a high-quality and stable simulation. LÄS MER
5. Feasibility of a program that helps evaluate the effects of gamification
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Gamification is a modern concept which refers to the act of adding game elements to a nongame environment. Especially interesting is gamification when applied to a learning environment in the form of game based learning (GBL). GBL has proven to be successful and increases both student motivation and student result. LÄS MER