Sökning: "examensordning"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade ordet examensordning.
16. Plats för förändring - en studie om Statens institutionsstyrelse och specialpedagogiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningAndersson, Helen (2018). Plats för förändring – en studie om Statens institutionsstyrelse och specialpedagogiken (Place for Change- a Study of The Swedish National Board of Institutional Care and Special Education). LÄS MER
17. Specialpedagogen - en superhjälte : En studie om vad arbetsgivare i tjänsteannonser söker hos specialpedagoger
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Denna studie undersöker tjänsteannonser för specialpedagoger, i syfte att ta reda på hur specialpedagogens roll och uppdrag beskrivs i dessa. Likaså vilka egenskaper och kompetenser som efterfrågas, och hur dessa överensstämmer med examensordningen för specialpedagogexamen. LÄS MER
18. Konstruktionen av specialpedagogers arbetsuppgifter i grundskolan – en kvalitativ studie ur fyra specialpedagogers perspektiv The construction of special educators worktasks in primary school – a qualitative study out of four special educators perspective
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningProblemområdeDenna studies problemområde handlar om disonansen mellan specialpedagogers teori och praktik samt hur detta hänger ihop med hur specialpedagogers arbetsuppgifter konstrueras i grundskolan. Den tidigare forskningen pekar bl.a. LÄS MER
19. Pedagogers syn på samverkan kring elever i behov av stöd - en jämförande studie mellan lärare och specialpedagoger
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna studie är att jämföra hur lärare och specialpedagoger uppfattaransvarsfördelningen i samarbetet kring specialpedagogiska behov, samt undersöka hurderas perspektiv stämmer överens med styrdokumenten. Vi har genomfört sjudjupintervjuer med fyra svensklärare, två specialpedagoger och en speciallärare, som ärverksamma på tre skolor (både högstadiet och gymnasiet) om deras uppfattning omsamverkan, ansvarsfördelning och intressekonflikter mellan lärare och specialpedagogeri arbetet kring elever med stödbehov. LÄS MER
20. Att vara eller inte vara : En studie om specialpedagogens anställningsbarhet iden kommunala grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för Humanvetenskap; Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Vår studie ger en inblick i hur platsannonser från kommunala grundskolor som söker specialpedagog stämmer med aktuell examensordning för specialpedagog samt hur rektorer reflekterar kring innehållet i platsannonserna. Syftet är att undersöka om vi är anställningsbara som specialpedagoger i den kommunala grundskolan. LÄS MER