Sökning: "examine the practice of motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden examine the practice of motivation.

  1. 1. Effekter av öppna och specifika mål på motivation och prestation i en promenaduppgift : En experimentell studie på individer som inte utför regelbunden fysisk träning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sofia Classon; Julia Lindström; [2024]
    Nyckelord :Goal-setting; specific goals; open goals; motivation; performance; Målsättning; specifika mål; öppna mål; motivation; prestation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka effekter av olika typer av målsättningar (öppna mål och specifika mål) på motivation (intresse/njutning, press/spänning, upplevd motivation) och prestation (distans) i en promenaduppgift hos individer som inte utför regelbunden fysisk träning. Målsättning har visats vara den mest frekvent använda strategin inom interventioner för att öka fysisk aktivitet hos friska, inaktiva vuxna. LÄS MER

  2. 2. What do you mean: Well-Being or Human Development? : An analysis of the relationship between the concepts of well-being and human development, seen from the dimensions of Health, Education, and Material standard of living

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Amanda Hjelt Löfstedt; [2024]
    Nyckelord :Well-Being; Human Development;

    Sammanfattning : Well-being and human development are two concepts within the development debate that are often used as different but defined and operationalised in very similar ways. This has led to a diffuse differentiation between them, where it is unclear what we include in either concept, which can cause validity problems in e.g. LÄS MER

  3. 3. Effects on EFL Students’ Motivation and Development using Formative Assessment

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nora Asllani; Rahmana Kosuta; [2023]
    Nyckelord :Formative assessment; Student motivation; Student development; Second language acquisition; EFL; Upper secondary school;

    Sammanfattning : In recent years, research has been done on formative assessment and its connection to student motivation and development, showing both benefits and disadvantages of using the practice. This study investigates further how formative assessment affects students’ motivation and language development in an EFL (English as a foreign language) context, and the possibilities of implementing formative assessment in Swedish upper secondary classrooms. LÄS MER

  4. 4. Digitalisering inom SFI för nyanlända äldre kvinnor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sham Mohamed; Sara Haidar; [2023]
    Nyckelord :Swedish for immigrants; digitization; women; challenges; pedagogy; immigrant; Svenska för invandrare; digitalisering; kvinnor; utmaningar; pedagogik; invandrare;

    Sammanfattning : Att använda digitala verktyg i språkutbildningen för nyanlända äldre kvinnor kan vara utmanande på grund av språkliga, kulturella och tekniska begränsningar. Denna studie syftar därför till att identifiera och undersöka vilka särskilda utmaningar som kan uppstå vid digital språkutbildning för SFI-elever. LÄS MER

  5. 5. The Future of Gaming? : A study on the effects of cloud gaming on traditional game purchase and engagement

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Kokkonen; Josef Holmlund; [2023]
    Nyckelord :Cloud gaming; Technology acceptance; subscription marketing; perceived value; perceived ease of use; consumer motivations; hard-core gamer; casual gamer; non-gamer;

    Sammanfattning : In recent years, there has been an increased number of people that are engaged in gaming - a phenomenon connected to constantly developing internet infrastructure and a growing middleclass. The phenomenon of Cloud gaming has received increasing attention since it was introduced some years ago; in 2022 all Cloud gaming services combined had 31,7 million paying users. LÄS MER