Sökning: "exempel på en marknadsföringskampanj"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden exempel på en marknadsföringskampanj.

  1. 1. Köp alkohol, men drick inte! : En studie om Systembolagets dubbla budskap och trovärdighet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jacob Forsberg; Isak Renstig; [2015]
    Nyckelord :Retorik; Social marknadsföringskampanj; Systembolaget; IQ; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur Systembolagetkommunikativt försöker lösa problemet att sända dubbla budskap,att sälja alkoholprodukter och samtidigt förespråka ett merhälsosamt förhållningssätt till alkohol. Uppsatsen har också föravsikt att studera om det är trovärdigt att samma avsändare sändertvå budskap som är motsägande. LÄS MER

  2. 2. Vad förväntade du dig egentligen? : En studie om förväntningar på gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Hanna Evestål; Annie Karlsson; Axel Nordgärd; [2014]
    Nyckelord :Expectations; Guerilla marketing; Quality; Needs.; Förväntningar; gerillamarknadsföring; kvalitet; behov.;

    Sammanfattning : Inledning: En förväntning är en sinnesstämning som människor känner kring något eller någon innan de kommer i kontakt med objektet. Detta grundar sig i många fall i en positiv känsla över hur något kommer att bli och har vissa krav som den ämnar leva upp till. LÄS MER

  3. 3. Outsourcing av marknadsföringsfunktionen : en fallstudie om varför tjänsteföretag outsourcar och hur det påverkar verksamheten

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Tea Grbic; Sofia Helling; [2013]
    Nyckelord :Outsourcing; The Resource Based View; Specialistkompetens; Outsourcing; Marketing function; The Resource Based View; Core Competence; External Competence; Transaction Cost Theory; Marknadsföringsfunktion; Kärnkompetens; Transaktionskostnadsteorin;

    Sammanfattning : En ökad tillväxt inom tjänstesektorn och företagens strävan efter att bli mer konkurrenskraftiga har bidragit till högre användning av ett betydelsefullt verktyg i affärsvärlden: outsourcing. Outsourcing gör det möjligt för företag att köpa in tjänster som saknas internt. LÄS MER

  4. 4. Viral marknadsföring som rekryteringsverktyg

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Ramon Gallardo de la Cruz; Anna Jansson; William Wedenryd; [2008-06-30]
    Nyckelord :Viral marknadsföring; mun-till-mun; word of mouth; webbaserade sociala nätverk; AstraZeneca; försöksperson;

    Sammanfattning : Undersökningen bygger på en fallstudie som genomförts på företaget AstraZeneca. De är ett läkemedelsföretag vars produkter finns till försäljning i över 100 länder. LÄS MER

  5. 5. Mot strömmen - en liten kommun med Tillväxt : Platsmarknadsföring av Nyköping

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Therese Jacobsson; [2007]
    Nyckelord :City branding; Place marketing; Platsmarknadsföring; tillväxt; kluster; befolkningsökning; Nyköping;

    Sammanfattning : Om man studerar befolkningsutvecklingen i Sverige blir bilderna motstridiga. I två tredjedelar av landets kommuner har befolkningen minskat under de tio senaste åren. I glest befolkade områden är betydelsen av ett tillräckligt befolkningsunderlag central. LÄS MER