Sökning: "exercise generation"
Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden exercise generation.
16. Utveckling av demoutrustning för MOVI-C
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : SEW-Eurodrive (SEW) är ett företag som tillverkar och säljer produkter inom området elmotorer, växellådor, decentraliserad elektronik, motion control (styrning av drivsystem), frekvensomformare och servosystem. SEW-Eurodrive har i dagsläget ett flertal olika demoutrustningar för att visa olika produkters funktioner för kunder på industrimässor. LÄS MER
17. Fysisk aktivitet till sjöss : En kvantitativ studie om attityder och förutsättningar kring fysisk aktivitet ombord för den nya generationens sjömän
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : .... LÄS MER
18. Simulating Long Neutron Beamlines Using Duct Source Variance Reduction in Geant4
Master-uppsats, Lunds universitet/Kärnfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : The European Spallation Source, ESS, is set to become the world's brightest spallation neutron source. Spallation neutron sources present unique challenges with regards to radiation shielding due to the creation of a significant number of high energy neutrons during nuclear reactions in the spallation target. LÄS MER
19. Stråk : ett gestaltningsprogram för Årstaparken, Uppsala
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Första gången jag besökte Årstaparken var i samband med en inventering under min praktik våren 2017, mitt första intryck var att parken var stor med mycket grönska och svår att orientera sig i. Årstaparken är byggd som en del av miljonprogrammet. LÄS MER
20. Millennials och ledarskap : En kvalitativ studie om ledarskapspreferenser på RGB
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, ÄmnesforskningSammanfattning : The purpose of this study was to investigate how generation Y in RGB (fictional name) describes different leadership preferences and to further evaluate whether RGB´s recruitment strategy aligns with those preferences. A targeted selection of organization was made followed by a targeted selection of participants which resulted in eight respondents (n=8). LÄS MER