Sökning: "exit voice loyalty"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden exit voice loyalty.

  1. 11. Ett nytt kapitel : En kvalitativ studie om hur svenska läkemedelsföretag förbereder sig inför Brexit

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Gustafsson; Eveline Suazo; [2020]
    Nyckelord :Brexit; Svenska läkemedelsföretag; Strategisk osäkerhet; Scenarioanalys; Exit; Voice and Loyalty;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur svenska läkemedelsföretag väljer att hantera och reagera på osäkerhet som uppstår till följd av en extern händelse. Detta görs genom att studera hur två läkemedelsföretag förbereder sig inför Storbritanniens kommande utträde ur EU. LÄS MER

  2. 12. Att tillhöra eller inte? : En kvalitativ studie om bemanningsanställdas organisatoriska gränser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Mikaela Söderkvist; Elin Tornhed; [2019]
    Nyckelord :Agencies employees; organizational boundaries; The Stranger; Exceed.;

    Sammanfattning : Title: To belong or not? - A qualitative study about agencies employees organizational boundaries.    The purpose of this study was to investigate the relationship that agencies employees have with boundaries at their customer company. LÄS MER

  3. 13. Så bryter vi tystnaden! : En intervjustudie om socionomers strategier för förändring av policies, riktlinjer och metoder som motsäger deras yrkesprofessionella värderingar.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sara Thronée; Beata Olsson; [2018]
    Nyckelord :policy practice; social work; organizational professionalism; occupational professionalism; Hirschman; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social workers in Sweden engage in policy practice to influence policies, guidelines and methods that contradict their professional values. Based on Hirschman’s theory of exit, voice and loyalty, we analyse social workers’ strategies for change. LÄS MER

  4. 14. Kundupplevd kvalitet i hemtjänsten- En kvalitativ studie om den kommunala hemtjänsten i Kalmar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Ellen Sverkersson; [2016]
    Nyckelord :quality; homecare; home care service; elderly care; customer expectations; customer experiences; quality aspects; service quality; functional quality; quality in elderly care; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study has been based on semi-structured interviews with 10 customers who have chosen Kalmar municipality as homecare service provider. The interviews have been conducted in conjunction with customers granted home care and with a follow-up after one-two months. LÄS MER

  5. 15. The paradox of the persistence of the European Battlegroups :  A study of tensions between integration and disintegration within the European Union

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Ellen Lidegran; [2016]
    Nyckelord :EU; EUBG; security community; disintegration; integration; regional organisations; development; loyalty; voice structuring; exit;

    Sammanfattning : In 1998/99 the European Union (EU) acknowledged a need for an autonomous military action force. In 2007 the European Battlegroups (EUBG) were ready for ‘rapid reaction’. Today, in the year of 2016, they have still never been deployed. LÄS MER