Sökning: "exitsamtal"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet exitsamtal.

  1. 1. På återseende - avslut för medarbetare inom techbranschen : En kvalitativ fallstudie om avslutningsprocessen i relation till employer branding

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Isabel Axelson; Ebba Käll; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Denna studie utgår från techbranschen och den rådande kompetensbristen som ställer krav på arbetsgivare i att lyckas behålla sin personal. Employer branding spelar en central roll i dagens organisationer och används både för att attrahera och behålla anställda. LÄS MER

  2. 2. Varför väljer du att lämna? En kvalitativ fallstudie om fasthållning och egna uppsägningar i en vald organisation.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Elin Engsfelt; Isabelle Åkerström; [2022]
    Nyckelord :Egna uppsägningar; fasthållning; push to leave-faktorer; pull to leave-faktorer; ledarskap; introduktionsprocess; utvecklingsmöjligheter; arbetsmiljö; exitsamtal; Social Sciences;

    Sammanfattning : Personalomsättning som sker till följd av egna uppsägningar är ett vanligt förekommande fenomen och problem hos organisationer. Det är kostsamt att förlora talanger. Uppsatsen syftar till att studera och analysera varför ställföreträdande butikschefer väljer att avsluta sin anställning i en organisation inom detaljhandeln. LÄS MER

  3. 3. Fenomenet medarbetarupplevelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Eleonora Sjöblom; Johanna Madeleine Rhodin; [2020]
    Nyckelord :Medarbetarupplevelse; generation; employer branding; exitsamtal; ledarskap och organisationskultur; employee satisfaction; employee experience; Social Sciences;

    Sammanfattning : Medarbetarupplevelse (employee satisfaction or employee experience) is an organizational phenomenon that has become an ascending work-process within the HR-profession. Through five interviews with various HR-practitioners, we managed to answer this essay’s three framing questions: 1) How can medarbetarupplevelse be defined? 2) Which essential and mutual factors can we identify in the interviews? 3) How does the HR-function work with medarbetarupplevelse? We have used a phenomenological approach during the conduct of the study, where we mainly worked in the consense of Giorgi’s phenomenological analysis method. LÄS MER