Sökning: "exklusiva företag"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden exklusiva företag.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  2. 2. Utveckling och utformning av snäpplås till skjutbart fönster för den exklusiva marina marknaden

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Kirill Kurolenkov; William Pettersen; [2022]
    Nyckelord :Exclusivity; Product quality; Feelings; Marine market; Premium boat; Sliding window; Latch; Appearance; Exklusivitet; Kvalitet; Känsla; Marina marknaden; Premiumbåt; Skjutbart fönster; Snäpplås; Utseende;

    Sammanfattning : At present, there is no sliding window latch designed and developed for the marine market. Onmar is a company that develops and produces quality products for premium boats. They were asked to supply a latch that is exclusive and is of quality. This request became the basis for the thesis. LÄS MER

  3. 3. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  4. 4. Shoppa som en ortsbo - En rättsdogmatisk studie om geoblockering på videospelsmarknaden inom EU

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Rickard Carlsson; [2021]
    Nyckelord :EU-rätt; konkurrensrätt; geoblockering; videospel; immaterialrätt; rättsvetenskap.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Förevarande uppsats ämnar till att granska gränserna för när företag på videospelsmarknaden får vidta geoblockerande åtgärder. Fokus ligger på förbudet mot konkurrensbegränsande avtal enligt artikel 101 FEUF samt tillämpningsområdet för artikel 4.1.b i geoblockeringsförordningen. LÄS MER

  5. 5. Limitato och supply chain management En kvalitativ fallstudie om hur Limitato som är verksamma på lyxmarknaden inom modeindustrin arbetar med supply chain management.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Hülphers; Lisa Öberg; [2020-07-01]
    Nyckelord :supply chain management; supply chain; modebranschen; lyxmarknad; massmarknad;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där användningen av internet och kommunikationsteknik gör att snabb spridning av olika trender via sociala medier och digitala plattformar är möjlig. Modebranschen är en bransch som har påverkats mycket av detta. Genom den snabba spridningen av trender har konsumenters efterfrågan börjat bli allt mer volatil. LÄS MER