Sökning: "expansionsstrategier"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet expansionsstrategier.
1. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER
2. Kundetableringar på den brittiska marknaden : En fallstudie om svenska företags erfarenheter från Storbritannien
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur kundkontakter kan knytas av svenska företag på den brittiska marknaden. För att besvara syftet formulerades följande huvudfråga: Hur kan svenska företag vid en marknadsexpansion till Storbritannien använda sig av relationsmarknadsföring i kundetableringsprocessen? För att besvara denna fråga så valde vi att utföra en kvalitativ studie där vi tillämpat en flerfallsstudie av totalt sju företag. LÄS MER
3. Entrepreneurial Expansion : Swedish staffing companies entering the market in Oslo, Norway
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose Our purpose is to develop a model, based on theoretical framework regarding expansion strategies and cultural differences and see if it can explain the establishment of Swedish staffing companies in Oslo, Norway. Theoretical Framework The theoretical framework presents theories within the field of cultural and social beha-vior, internationalization in general and two different approaches of international expan-sion. LÄS MER
4. Etableringshinder på övergångsekonomiska marknader : -
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats diskuteras etableringshinder företag kan mötas av när de söker expandera till en övergångsmarknad. Dessa etableringshinder härrör allt som oftast från den speciella institutionella strukturen på den nya marknaden. LÄS MER