Sökning: "expectancy motivation theory"

Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden expectancy motivation theory.

  1. 21. En idrottsarena bortom det fysiska rummet : En studie kring besökares förväntningar av en virtuell arena inklusive avgörande nyckelfaktorer för användarens avsikt att besöka den virtuella arenan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Ebba Lagergren; [2021]
    Nyckelord :Virtual arena; Virtual reality VR ; Sport media consumption SMC ; Technology acceptance; Spectatorship; UTAUT; UTAUT 2; Virtuell arena; Virtual reality VR ; Sport media consumption SMC ; Teknikacceptans; Åskådare; UTAUT; UTAUT 2;

    Sammanfattning : Utveckling inom digitala- och sociala medier håller på att omdefiniera hur åskådarskap kommer se ut i framtiden. I kombination med en pandemi och en global klimatkris ställer det nya krav på hur sportarenor kan generera besökare till sina evenemang. LÄS MER

  2. 22. Steget in i partipolitiken : En studie om ungdomars partipolitiska engagemang

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Elisabeth Andréasson; Julia Jonasson; [2021]
    Nyckelord :Political youth parties; youths; political engagement; motivation; Politiska ungdomspartier; ungdomar; politiskt engagemang; motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det politiska engagemanget bland ungdomar är stort, men medlemsantalen hos de politiska ungdomspartierna visar en nedåtgående trend med lägre deltagande för varje år. Föreliggande studie fokuserar på partipolitiskt engagemang där ungdomarna gjort aktiva val för att hitta en plats inom den politiska arenan. LÄS MER

  3. 23. Perceived Benefits and Risks in Adoption Intention of Fast Fashion Rental Services: An Empirical Study in the Context of Digital Peer-to-Peer Platforms

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Anna Lagler; Dana Kamand; [2021]
    Nyckelord :fashion rental services; fast fashion; peer-to-peer platforms; consumer behaviour; environmental sustainability; collaborative fashion consumption; adoption intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The present research investigates the relationship between five perceived benefits: environmental, hedonic, financial, functional, and social, as well as two perceived risks: hygiene and loss of ownership, with consumers’ intention to adopt peer-to-peer fashion rental services in the fast fashion segment. Theoretical Perspective: The Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT2) from Venkatesh, Thong and Xu (2012) was employed. LÄS MER

  4. 24. Är det på riktigt, så blir det viktigt : Undervisningsdesign för relevans i teknikkurs för årskurs 7, och elevernas respons på resultatet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Karin Berggren; [2020]
    Nyckelord :pedagogik; relevans; motivation; teknik; programmering; årskurs 7; Keller’s ARCS-model for motivational design;

    Sammanfattning : Våren 2020 genomförde pedagoger från 2047 Science Center (2047) undervisning i teknik i grundskolor i Falu Kommun. Ämnet för insatsen var automatisering, programmering och dess påverkan på individ och samhälle och riktades till elever i årskurs 7. LÄS MER

  5. 25. Virtual Reality – a solution for sustainable travel?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Lööv; Rickard Lundgren; [2020]
    Nyckelord :Generation Y; Virtual Reality; sustainable tourism; UTAUT2; virtual tourism; strategic communication; digital communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur Generation Y, en demografisk grupp som kännetecknas av miljöomtanke, teknologianvändning och resande betraktar den avancerade och multisensoriska kommunikationsformen Virtual Reality (VR) ur ett perspektiv av resande och hållbarhet. Målet är att förstå vilka faktorer som påverkar Generation Y att acceptera och använda VR för resande, samt att undersöka huruvida fenomenet anses vara ett miljömässigt hållbart alternativ till konventionellt resande. LÄS MER