Sökning: "experience-based learning"

Visar resultat 11 - 15 av 59 uppsatser innehållade orden experience-based learning.

  1. 11. Sanfolkets transformativa kunskapsprocesser : En kvalitativ analys av sanfolkets existentiella riter ur ett dramapedagogiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ottilia Söderström; [2021]
    Nyckelord :San people; Ju ’hoansi; Drama as education; Transformative knowledge processes; Ritual studies; Performance studies; Anthropology of religion; Sanfolket; Ju ’hoansi; Dramapedagogik; Transformativa kunskapsprocesser; Ritualstudier; Performancestudier; Religionsantropologi;

    Sammanfattning : Studien syftar till att analysera sanfolkets existentiella riter och transformativa processer ur ett dramapedagogiskt perspektiv. Bakgrunden avgränsas till att undersöka och redogöra för Ju/’hoansifolkets etnografi, kosmologi samt riter med fokusering på de transformativa processerna. LÄS MER

  2. 12. Bedrivs det någon utomhusundervisning? : En enkätstudie om hur utomhusundervisning bedrivs på skolor och hur förutsättningarna för denna typ av verksamhet ser ut enligt rektorer i Jönköpings län.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johanna Vingren; [2021]
    Nyckelord :outdoor education; principals; frame factors; learning; elementary school; utomhusundervisning; rektorer; ramfaktorer; inlärning; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur utomhusundervisning bedrivs på skolor och hur förutsättningarna ser ut för denna typ av verksamhet enligt rektorer. Forskningsfrågorna för arbetet var; ”Vilka möjligheter till lärande ser rektorer med utomhusundervisning?”, ”På vilka sätt sker utomhusundervisning på grundskolor i Jönköpings län enligt rektorer?” samt ”Vilka inre och yttre faktorer påverkar, enligt rektorer, möjligheten att organisera utomhusundervisning?”. LÄS MER

  3. 13. Tolerans, jämlikhet och social rättvisa, vilken roll spelar det interkulturella lärandet? : En studie om hur samhällskunskapslärare i gymnasiet uppfattar interkulturellt lärande.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Daniel Tornberg; [2021]
    Nyckelord :Intercultural teaching; Intercultural learning; intercultural; cultures; teaching; upper secondary school education; civics; didactics; civic didactics; equality; social justice; tolerance; education.; Interkulturellt lärande; interkultur; samhällskunskapsundervisning; samhällskunskapsdidaktik; kultur; jämlikhet; social rättvisa; tolerans; utbildning; gymnasieutbildning. ;

    Sammanfattning : Intercultural learning is an aspect in all matters of teaching, including civics. Although it is not specified “how” intercultural learning should be included or defined in civics. LÄS MER

  4. 14. Distance students' experiences on a learning management system : Focusing on Moodle from user experience perspective

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Yongho Jung; [2021]
    Nyckelord :LMS; Learning management system; Moodle; User experience; Hassenzahl’s UX Model; User interface; Distance education; Remote education; Distance student; Remote student; Students’ perspective; e-learning; learning platform; Technology acceptance model; Qualitative research; Swedish education; System design; UX Design; Information system;

    Sammanfattning : Distance learning offered to students by Swedish universities has continued to increase, which has led to an increase in the use of learning management system (LMS). Recently, due to the pandemic, many universities have temporarily made university classes compulsory as distance through remote learning, and the importance of LMS is also emerging. LÄS MER

  5. 15. En projektanalys och dess lärdomar inom gamification projekt : En kvalitativ studie som undersöker projektgenomförandet och dess lärande från projektet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Linn Riddarström; [2021]
    Nyckelord :Gamification; lessons learned; Organizational learning; Project analysis; SECI models; Gamification; Lessons learned; Organisatoriskt lärande; Projektanalys; SECI- modellen;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur ett gamification projekt har planerats och genomförts samt att ta fram lärdomar från projektet. Genom att undersöka vilka strategier som används samt vilka insikter som framkom efter projektet är denna studie betydelsefull för projektledare eller projektdeltagare som är intresserad av erfarenhetsbaserat lärande. LÄS MER