Sökning: "experiencescapes"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet experiencescapes.

  1. 1. Co-working in an experiencescape - A case study on the consumption in a co-working space combined with a restaurant and café

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kajsa Andersson; Emilie Gente; [2020-06-16]
    Nyckelord :co-working; combining concepts; shared spaces; workspace; experiencescapes; customer experience; consumption;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute to an understanding of the consumption taking place in a co-working space that is combined with a restaurant and café. The research on such combinations is still sparse and previous literature on co-working and co-working spaces is therefore used in combination with a model which understands physical spaces as experiencescapes. LÄS MER

  2. 2. Experiencing the Starbucks Experience - A Cultural Analysis of the Effects of Glocalization

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Carissa Typaldos; [2016]
    Nyckelord :Starbucks; experiencescapes; habitus; ethnography; coffee shop; third place; glocalization; Sweden; experience economy; cultural analysis; MACA; atmosphere; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The Malmo Central Station Starbucks opened in 2012 as one of the first Starbucks shops in Sweden. The shop works as a transient location, skillfully designed around its train station location and historical aesthetic. LÄS MER

  3. 3. Sala Silvergruva - Från industri till upplevelse : Från industri till upplevelse

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Jesper Nilsson Engberg; Jonas Gaute; [2016]
    Nyckelord :Tourism; Brand; Symbolic Value; Culture; Mines; Industry; Experience; Turism; Varumärke; Symbolvärde; Kultur; Gruvor; Industri; Upplevelse;

    Sammanfattning : AbstractThe purpose of this essay is to study the effects of when an industry develops from production to become an experience for visitors, this interest comes from previous theoretical studies of the concept experiencescapes. This has been done by a qualitative method which involves both interviews and a content analysis. LÄS MER

  4. 4. The Bookshop as an Experiencescape: the future of the physical book and the bookshop in the digital era

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :George Hill; [2014]
    Nyckelord :Bookshop; Books; English language; Liminality; Fetishism; Sign value; Reading; Digital era; Experiencescape; Experience economy; Ebooks. Kitabevi; Kitap; İngilizce dili; Esiktelik; Fetişizm; İşaret değeri; Okuma; Dijital dönemi; Deneyim; Ebook.; Cultural Sciences; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to position the physical and independent bookshop in the digital era, claiming that they do have a strong place there. The rationale of viewing the bookshop as a space in which an experience can be had, intends to give independent bookshops a guide on how to remain as such. LÄS MER

  5. 5. Vem är morgondagens berättare i Värmland? : En fallstudie om förhållandet mellan Värmlandsstrategin, Visit Värmlands besökssida ochsociala media.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Sebastian Eriksson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie började med ett antal intryck som tydde på att Visit Värmland skulle kunna iscensätta ett ” virtuellt upplevelselandskap” i vilket medlemmar och besökare skulle kunna sprida berättelser om aktiviteter efter individuella intressen i fritidsrum längs virtuella stigar inom ramen för Värmlands officiella besökssida. Mitt syfte och mål blev att försöka besvara följande frågeställningar: ” vilka är styrkorna i Värmlandsstrategin 2014-2020 som Visit Värmland ska använda till att försöka locka besökare till det värmländska upplevelselandskapet? ”, ” hur ska Visit Värmland kunna locka besökare till ett ekologiskt hållbart resande?” och ” hur skulle Visit Värmland kunna skapa förutsättningar för sina medlemmar och besökare att bli medskapare till ett hållbart virtuellt upplevelselandskap i Värmland? ”. LÄS MER