Sökning: "experimentgrupp och kontrollgrupp psykologi"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden experimentgrupp och kontrollgrupp psykologi.
1. Increasing Physical Activity with Gamification : Exploring Competitiveness as a Moderator for Leaderboard Effectiveness
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Gamification is a strategy for changing behavior that can be used for increasing physical activity (PA). In Sweden, 34% of the population are not active enough and since sedentary behavior is associated with many health risks, this needs to be improved. LÄS MER
2. Flygparadoxen - Den moraliska identiteten och dess betydelse för obehag vid kognitiv dissonans
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Klimatförändringar har en ökad negativ påverkan på miljön. Detta utgör en stor utmaning för människor, eftersom mänsklig aktivitet spelar en avgörande roll i det som orsakar de negativa klimatförändringarna. LÄS MER
3. Effekter av kortvarig fysisk aktivitet på kognitiva förmågor
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Quick work out sessions has been shown to improve students’ academic performance. Furthermore, certain cognitive functions have also been shown to improve academic performance. LÄS MER
4. Att lära inför konflikter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Interpersonal conflicts are common and natural phenomena that may affect individuals considerably. To decrease the risk of negative effects, where research has highlighted e.g. stress, depression and distrust, studies are conducted to better understand the mechanisms of conflicts and how the management thereof can be developed. LÄS MER
5. Effect of Developed Story on Mobile Gamers' Motivation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Only a decade ago, research was limited regarding enjoyment and player motivation in digital games. The aim of this study was to investigate the effect of a developed story in a mobilepuzzle game. LÄS MER