Sökning: "experter media"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden experter media.
1. Vem får agera expert? : en undersökning av mångfalden bland experter i SVT:s nyhetssändningar.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : This study seeks to determine the diversity within the group of experts in the swedish television news; Aktuellt , Rapport , Sportnytt and Kulturnyheterna . The study also aims to better understand how journalists choose these experts and reflect over the diversity within the group. LÄS MER
2. Må dåligt av Må Bra?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Kandidatuppsats 15 hpProgram: Hälsopromotion kostvetenskapNivå: GrundnivåHandledare: Christina BergExaminator: Hillevi PrellAntal sidor: 29 sidorTermin/år: VT2020.... LÄS MER
3. ”Krisen är inte bara ett hot – den är redan över oss” : en studie om hur IPCC:s klimatrapport framställs i svenska nyhetsartiklar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur en forskningsrapport från FN:s klimatpanel IPCC gestaltas i nyhetsartiklar i svensk media. Syftet med den här undersökningen var att studera hur klimatförändringar, och tillika en vetenskaplig rapport om dessa, gestaltas i nyhetsrapporteringen idag. LÄS MER
4. Tystnadens eko : En kvantitativ studie om internkommunikationen på programmen för medie- och kommunikationsvetenskap på Karlstads universitet.
L3-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap; Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vi har nog alla någon gång varit medlem i en organisation. Och vad är mer frustrerande än att som organisationsmedlem inte få ta del av all den information som florerar runt? Som medie- och kommunikationsstudent får man snabbt lära sig vikten av att förmedla ut information på rätt sätt och i rätt forum, inte minst på grund av hur samhället idag är överöst med information och budskap. LÄS MER
5. Vad kännetecknar fejkade sociala rörelser, så kallad astroturfing? : en explorativ studie av fenomenetastroturfing i sociala medier
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Sociala medier har kommit att bli en del av det utvidgade offentliga rummet som en konsekvens av IT-utvecklingen. Det är därmed också en plats för opinionsbildning och politisk påverkan, vilket kan utnyttjas av såväl politiska som kommersiella intressen för dold informationspåverkan. LÄS MER
