Sökning: "explicit intern och extern motivation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden explicit intern och extern motivation.

  1. 1. Kunskapsöverföring, en viktig grundpelare i innovation : Kunskapsöverföring och innovationsskapande i storföretags interna inkubatorer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Sophia Carlstedt; Merlenius Matilda; [2021]
    Nyckelord :knowledge transfer; innovation; corporate incubator; kunskapsöverföring; innovation; intern inkubator;

    Sammanfattning : Storföretag står inför en ständig utmaning att utöka sina innovationsutvecklingsmöjligheter. På grund av detta är det en ökande trend hos storföretag idag att implementera interna inkubatorer. LÄS MER

  2. 2. Implicit och explicit påverkan av attityder: En studie om intern och extern motivation att kontrollera bias för ingrupp och utgrupp

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Peter Hammarberg; Måns Nygren; [2011]
    Nyckelord :korrigering; kontroll; ingrupp; utgrupp; implicit; explicit intern och extern motivation; bias.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien undersöker om en riktad manipulation kan påverka en försöksdeltagare att aktivt korrigera sin responstid vid ett implicit test gällande fördomar. Manipulationen gavs som falsk feedback efter ett SPF test (Sorting Paired Features task) och hypotesen var att personer som erhåller ingruppsfavoritism som feedback främst korrigerar sin responstid för sin ingrupp medans personer som erhåller feedback att de är negativa mot sin utgrupp främst korrigerar sin responstid gällande utgruppen. LÄS MER

  3. 3. Från extern information till intern kunskap : CRM ur ett medarbetarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Niklas Grundström; Aline Erixon; [2011]
    Nyckelord :CRM; Organisatoriskt Lärande; Information; Kunskap; Lärande;

    Sammanfattning : CRM är ett verktyg för att hjälpa företag med deras långsiktiga kundrelationer. Trots de stora möjligheter som finns med detta hjälpmedel har företag i många fall problem med att generera bra resultat från CRM-arbetet.  Forskningen  hänvisar till den mänskliga faktorn och människans involvering i CRM-arbetet  som orsaken till detta. LÄS MER