Sökning: "explorativ undersökning"
Visar resultat 21 - 25 av 202 uppsatser innehållade orden explorativ undersökning.
21. Vännen nära till hands : En undersökning av fenomenet nomofobi
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studien undersöker nomofobi, en förkortning av ‘no mobile phobia’, där individer upplever negativa känslor eller tankar då de finner sig utan sin mobiltelefon. Med mätinstrumentet Nomophobia Questionnaire (NMP-Q) som underlag utvecklades den svenska versionen NMP-Q-SE, som består av 19 påståenden. LÄS MER
22. Är AI din nya designpartner? : En explorativ studie av designers upplevelser av att samskapa med en generativ AI
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : The development of Artificial Intelligence (AI) is advancing by the day and AI is now a major part of our daily lives. As it evolves, new applications are being introduced and created to make the user's everyday life easier. LÄS MER
23. Vad innebär det empiriska fenomenet hållbarhetscontroller och vad arbetar denna med? : En explorativ studie på hållbarhetscontrollers roll i företag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Till följd av samhällets och företags ökade medvetenhet avseende hållbarhet har det banat ny väg för idéer om vad som utgör styrinformation i företag. Hållbarhet har blivit allt mer integrerat inom företag vilket har förändrat dess interna processer. LÄS MER
24. Hur skönhetsinfluencers skapar interaktion genom Instagraminlägg : En studie av bild-, inläggs- och interaktionsvariablers påverkan på interaktion- och affektionsvärde
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I det ständigt förändrande digitala landskapet har det för företag växt fram nya möjligheter för marknadskommunikation och sociala media marknadsföring (SMM) har blivit en stor del av företags marknadsstrategier. En växande trend är att använda sociala media influencers (SMI) för exempelvis reklamsamarbeten eller varumärkesexponering. LÄS MER
25. Digitala kvitton för företag utan kundklubb : En explorativ studie på lösningar och utmaningar för att erbjuda digitala kvitton
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Företag i dagligvaruhandeln har på senaste tid börjat kunna erbjuda digitala kvitton till sinakunder. Detta digitala framsteg har börjat bli mer intressant på grund av fysiska kvittos negativa påverkan på både människan och miljön. LÄS MER