Sökning: "exponering i butiken"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden exponering i butiken.

  1. 1. Varför du köper på impuls : En kvantitativ studie om vad som påverkar konsumentens impulsköp i butiken

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Karin Jonsson; Frida Mandelin; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende Impulsköp Handel Butiksmiljö;

    Sammanfattning : Detaljhandeln uppvisar idag stigande försäljningssiffror men en betydligt lägre ökning när det kommer till vinster, där framför allt sällanköpsvaruhandeln har problem med en sjunkande rörelsemarginal (HUI Research 2014). Den traditionella konsumenten har gått från att tidigare ha ett fokus på produktrelaterade aspekter till att idag vara intresserad av upplevelser i samband med sin konsumtion (Mascarenhas et al. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av ett frukt- och gröntbord för dagligvaruhandeln - Flexibilitet och användarvänlighet ANNA

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Anna WILHELMSSON ÅGREN; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten är en del av ett examensarbete genomfört på Kungliga Tekniska Högskolan under våren 2016. Arbetet har pågått under 20 veckor och utförts på uppdrag av Butikskonsult AB. Butikskonsult AB är en av Sveriges ledande aktörer när det gäller planering och inredning av butiker. LÄS MER

  3. 3. Exponering av ekologiska kläder : en studie om hur modebutiker med hjälp av väl utförd exponering kan påverka sin försäljning av ekologiska kläder

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MATILDA KÄLLQVIST; AMANDA WEILÖV; [2014]
    Nyckelord :Butikskommunikation; visual merchandising; ekologiska kläder;

    Sammanfattning : För att ett företag ska bli lönsamt krävs anpassning till kundens efterfrågan. Då de flesta kunder tar majoriteten av alla köpbeslut på plats i butiken, blir varuexponeringen i många fall avgörande. LÄS MER

  4. 4. Sortimentsstyrning inom second-hand

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :FELICIA OLSSON; TOVA LINDSTRÖM; [2014]
    Nyckelord :sortiment; sortimentsstyrning; köp- och insamlingsprocess; Andrahandsmarknaden;

    Sammanfattning : Det finns olika strategier för företag att styra sitt sortiment och sortimentsstyrningen är av viktig betydelse för ett företags lönsamhet. Second-hand företag skiljer sig vanligtvis i sin sortimentsstyrning från hur man traditionellt sätt arbetar med att bygga upp ett sortiment. LÄS MER

  5. 5. Butikskommunikation och layout

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOSEFINE FOLKESSON; EMMA KRISTOFFERSSON; [2014]
    Nyckelord :Layout; butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av empiriskt material och tidigare forskning undersöka hur en butikskedja inom modebranschen använder sin butikslayout och olika butiksytor för att visuellt kommunicera till sina kunder. För att avgränsa oss gick vi främst in på användandet av ABC-ytor, butikslayout och färgval i butiksexponeringen. LÄS MER