Sökning: "extended school teachers"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden extended school teachers.

  1. 1. Gymnasieelevers uppfattning om digitaliseringen i samhällskunskapsämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Rasmus Björkqvist; Andreas Damber; [2023]
    Nyckelord :Digitization; One-to-One; Social studies; Student perspective;

    Sammanfattning : This study describes upper secondary school students' perception of the One-To-One digitization with a focus on the subject of social studies. The work also reports on whether there is any socioeconomic difference between students' perception of the OTO digitalization. LÄS MER

  2. 2. Digital källkritik och informationssökning i historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Ida Kristensson; Shahed Walid Karim; [2023]
    Nyckelord :digital sources; digitization; history education; information searches; source criticism;

    Sammanfattning : In the past few years society has become more digitized. As a result of this the schools are using more digital tools in education and searching information online has become the norm. LÄS MER

  3. 3. Koncentrationsläsning och historieundervisning : En studie om lärares erfarenheter av historieundervisning inom studiemetoden koncentrationsläsning

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Valdemar Lindberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to understand how teachers of history plan and implement their teaching in a school that uses the study method of block scheduling. The study aims further to analyze how these teachers, within block scheduling, relate and work with history didactic concepts. LÄS MER

  4. 4. Vilka kunskaper behöver lärare i fritidshem? : En kvalitativ studie kring uppfattningen av de praktiska och teoretiska kunskaperna i grundlärarutbildningen med inriktning mot arbete i fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Amanda Landelius; Caroline Palmborg; [2022]
    Nyckelord :fritidshem; lärare i fritidshem; grundlärarutbildningen; praktisk kunskap; teoretisk kunskap; kunskapsutveckling; kollegialt lärande;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka legitimerade grundlärare i fritidshems erfarenheter av mötet mellan de kunskaper de har från sin utbildning och de kunskaper arbetet i fritidshem kräver av dem. I studien används kvalitativ metod där materialet har samlats in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Inkludering av elever med olika funktionsvariationer i fritidshemmets verksamhet : En kvalitativ studie om fritidshemslärarens förhållningssätt till inkluderingsuppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola

    Författare :Aneta Gjorgievska; Klara Olsson; [2022]
    Nyckelord :Leisure center; Gender; Inclusion; Intercultural perspective; Social relations; Needs for special support; Fritidshem; Genus; Inkludering; Interkulturellt perspektiv; Sociala relationer; Behov av särskilt stöd;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att ge en överblick i hur fritidshemslärare förhåller sig till ett inkluderingsuppdrag samt hur de arbetar med inkludering av elever med olika funktionsvariationer.  De frågeställningar som kommer att tas upp i studien handlar om hur fritidshemslärare implementerar inkludering i praktiken, under de aktiviteter som erbjuds på fritidshemmet. LÄS MER