Sökning: "exteriöra interiöra psykosociala miljön"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden exteriöra interiöra psykosociala miljön.

  1. 1. Liten butik i en mindre stad : Butiksmiljöns betydelse för enskilda klädesbutiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Matilda Eriksson; Emelie Rolfsson; Sofia Enocson; [2011]
    Nyckelord :butiksmiljö; konkurrenskraft; marknadsföring; enskild butik; klädesbutik;

    Sammanfattning : Det är välkänt att stora kedjor etablerar sig allt mer på marknaden. Det blir då viktigare för de små enskilda butikerna att sticka ut. I denna studie har tre enskilda klädbutiker studerats och hur de med hjälp av butiksmiljön arbetar för att konkurrera. LÄS MER

  2. 2. Hur kan en attraktiv och trivsam offentlig miljö skapas i en centralt belägen galleria i en medelstor stad?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sandra Barenfeld; Karin Gustafsson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi utgick från att ställa oss frågan hur den offentliga miljön i en galleria blir attraktiv och trivsam för besökare. Vi hade tidigare uppmärksammat att gallerian i vår studiestad inte lämnade ett minnesvärt intryck och ville därför gå på djupet i detta ämne. LÄS MER

  3. 3. Kundsegmentets påverkan på den exteriöra, interiöra och psykosociala miljön

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Josefine Åkesson; Sara Henrikson; Jenny Gillberg; [2010]
    Nyckelord :exteriör miljö; interiör miljö; psykosocial miljö; segment; säljmiljö; etableringsstrategier;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för butikerna att differentiera sig på marknaden, för att locka till sig det tänkta kundsegmentet i takt med att konkurrensen inom handeln ökar. Att anpassa den exteriöra, interiöra och psykosociala miljön utefter butikens kundsegment blir därför allt mer viktig för att attrahera kunderna. LÄS MER

  4. 4. Kundsegmentets påverkan på butikskommunikationen : vilken påverkan har ett väldefinierat kundsegment på den exteriöra, interiöra och den psykosociala miljön?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Veronica Lindvall; Petra Andersson; [2008]
    Nyckelord :Segmentering; Interiör miljö; Exteriör miljö; Psykosociala miljö;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur viktigt det är för en butik att ha ett väldefinierat kundsegment och vilken påverkan detta har på butikskommunikationen. Vi vill se hur en butiks valda kundsegment återspeglar sig på butikens exteriöra, interiöra och psykosociala miljö. LÄS MER