Sökning: "external environment in marketing"

Visar resultat 21 - 25 av 71 uppsatser innehållade orden external environment in marketing.

  1. 21. Platform Thinking: Considerations for establishing third-party developer-centric ecosystems

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Sylvia Karanja; Björn Arvesen; [2018]
    Nyckelord :platform business models; boundary resources; third-party developers; platform governance; developer marketing; external innovators; lean communication; complementors; integrators; organizational identity; Social Sciences;

    Sammanfattning : There has been a dramatic growth in organizations aiming to leverage the power of platform business models and capture the vast amounts of value stemming from external innovation. Thus, actors are required to open up their innovation processes to third-party developers, and make sure these external resources are incentivized to both enter and remain in the ecosystem. LÄS MER

  2. 22. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  3. 23. Omreglering av den svenska spelmarknaden - en marknadsföringsmässig game changer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aksel Eilard; Erik Månsson; Niklas Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Sponsring; Marknadsföringskanaler; Omreglering; Kundförvärv; Onlinekasino; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra med ökad förståelse för hur en omreglering av den svenska spelmarknaden kan komma att påverka valet av marknadsföringskanaler och spelbranschens marknadsföringsklimat. Metod: Författarna utgår från kvalitativ metod och arbetar med att söka svar med hjälp av ett induktivt arbetssätt. LÄS MER

  4. 24. Marketing Mix Modelling from the multiple regression perspective

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ecaterina Mhitarean; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The optimal allocation of the marketing budget has become a difficult issue that each company is facing. With the appearance of new marketing techniques, such as online advertising and social media advertising, the complexity of data has increased, making this problem even more challenging. LÄS MER

  5. 25. Is doing good ever good enough? : A study of Swedish consumers’ perception and attitude towards companies using green marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Malin Borg; Emma Hattenhauer; [2017]
    Nyckelord :Green Marketing; Consumers Perception; Green Consumerism; Trust Marketing; Green Terminology; Normative Language; Communication Channels; Transparency; Ecological Transparency; Muted Greening; Lean Green;

    Sammanfattning : Abstract  Bachelor´s thesis, Enterprising and Business Development, Linnaeus University School of Business and Economics, 2EB01E, VT 2017  Authors: Malin Borg and Emma Hattenhauer Tutor: Dan Halvarsson  Title: ”Is doing good ever good enough?” - a study of Swedish consumers’ perception and attitude towards companies using green marketing. Background: More now than ever are people interested in how they themselves affect the environment and how the companies work green. LÄS MER