Sökning: "extra anpassningar inom matematik"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden extra anpassningar inom matematik.

  1. 1. Differentierad matematikundervisning : En litteraturstudie om särskilda anpassningar i samband med flerspråkiga elever inom matematikundervisning i mellanstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Zinah Saleh; Maya Zawahri; [2023]
    Nyckelord :inkludering; matematikundervisning; differentiering; flerspråkiga elever; förstaspråk; extra anpassningar.;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att undersöka strategier och metoder som läraren kantillämpa för att differentiera undervisning för flerspråkiga elevers inlärning av matematik imellanstadiet. Studien syftar till att erbjuda en ny insikt om ett differentierat arbetssätt ochskapar en medvetenhet om vikten av anpassningar när det gäller matematikundervisning fördenna elevgrupp. LÄS MER

  2. 2. Hur beskriver några lärare inom vuxenutbildningen att de möter elevers olika behov i matematikundervisningen genom extra anpassningar?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Muhammad Mohsan; [2022]
    Nyckelord :Extra anpassningar; Uljens skoldidaktik; matematikundervisning; vuxenutbildning;

    Sammanfattning : Vuxenutbildning är en viktig skolform som vänder sig till vuxna elever som vill komplettera grundskole- och gymnasieutbildning. Vuxenutbildning möjliggör fortsatta studier. Därför tydliggörs i läroplan för vuxenutbildning (2017) att personal i vuxenutbildningen har en skyldighet att klargöra utbildningsmål, innehåll och arbetsformer. LÄS MER

  3. 3. Lärares upplevelser av kooperativt lärande som arbetsmetod i matematiken för elever i behov av särskilt stöd och extra anpassningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Lisa Nilsson; Mikaela Kalitta; [2022]
    Nyckelord :collaborative learning; cooperative learning; learning difficulties; mathematics; pupil; teaching.; elever i behov av stöd; elever i svårigheter; elever med extra anpassningar; kollaborativt lärande; kooperativt lärande matematik.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att studera lärares upplevelser av hur kooperativt lärande påverkar kunskapsutvecklingen inom matematiken för elever i behov av särskilt stöd och elever med extra anpassningar. Syftet är även att studera hur lärare upplever att denna metod fungerar för dessa elever med fokus på inkludering i matematikundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Några pedagogers uppfattningar om anpassningar i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Bengtsson; Sylvia Sörliden; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Bengtsson, Malin och Sörliden, Sylvia (2022). Några pedagogers uppfattningar om anpassningar i matematikundervisning. Speciallärarprogrammet Matematikutveckling, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90hp. LÄS MER

  5. 5. Bedömningsstöd i taluppfattning - för inkludering av alla elever i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Madeleine Andersson; Julia Holmgren; [2022]
    Nyckelord :Analys av bedömningsstöd; garantin för tidiga stödinsatser; inkluderingsperspektiv; kartläggning;

    Sammanfattning : Utgångspunkt för denna studie har varit att synliggöra hur lärares och speciallärares analysarbete med obligatoriskt Nationellt bedömningsstöd i taluppfattning i årskurs 1 kanförstås ur ett inkluderingsperspektiv. Studien har med hjälp av kvalitativa intervjuer undersökt hur fyra lärare i årskurs 1 och fyra speciallärare med inriktning matematik, beskriver att de arbetar för en inkluderande matematikundervisning. LÄS MER