Sökning: "extra mile"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden extra mile.

  1. 1. Hällby besökscenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Lars Sundqvist; [2022]
    Nyckelord :hjälmare kanal; besökscenter; utställning; historia; arboga; sluss;

    Sammanfattning : By order of King Gustav II Adolf, a canal was started in 1629 between Hjälmaren and Mälaren to facilitate the transport of goods from the West Coast to Bergslagen and Stockholm and thus also avoid the detour through the strait between Denmark and Skåne. More than 500 men were employed for the canal construction and it took them 10 years to connect a waterway between the two large lakes. LÄS MER

  2. 2. Going the Extra Mile : Urban Delivery of Large Goods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emelie Sundström; Emma Södergren; [2021]
    Nyckelord :Last-mile delivery; large goods; delivery of large goods; transportation; transportation innovation; PESTLE; Rogers’ diffusion of innovations;

    Sammanfattning : In light of the growing e-commerce and rising population in cities, along with the ongoing climate crisis, the efforts to improve transportation options are intensifying. Thus, the field of last-mile delivery, i.e., the last stretch of transportation to an end customer, is becoming an increasingly researched topic. LÄS MER

  3. 3. Women do not wear pink in Latin America : A study of the Pink Tide’s controversial legacy in gender equality in South America

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Nordiska Latinamerikainstitutet

    Författare :Marisa Payva; [2021]
    Nyckelord :Pink Tide; Gender Gap; South America; Maternity leave; Parental leave;

    Sammanfattning : The possibility to earn a living and support a family independently is still a utopia for many women all around the world. Many organizations are constantly fighting for awareness of these issues and strive for an improvement in women’s economic equality. LÄS MER

  4. 4. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Malin Sving; Katarina Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer focus; customer orientation; customer experience; customer needs; customer expectations; customer satisfaction; successful business; successful organizations; Kundfokus; kundorientering; kundupplevelse; kundbehov; kundförväntningar; kundtillfredsställelse; framgångsrika företag; framgångsrika organisationer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser.  ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder?  ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter?   Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER

  5. 5. Teknologins betydelse för last mile-leveransen : En kvalitativ studie om hur digitalisering, optimering och hållbarhet påverkar och ställer krav på last mile-leveranser inom e-handeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jelena Gojkovic; Mathilda Wikström; [2020]
    Nyckelord :Last Mile; Delivery; E-commerce; Technology; Information system; Last mile; Leveranser; E-handel; Teknologi; Informationssystem;

    Sammanfattning : E-commerce is growing every year with the number of parcel deliveries and distribution. Home deliveries have been in Sweden for a while but popularity of this service has increased extra in 2020 when it was the year the pandemic of the corona virus took place. LÄS MER