Sökning: "extracurricular"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet extracurricular.

  1. 1. Exploring the Effects of Entrepreneurial Extracurricular Activities on Student Entrepreneurs

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ivan Zankov; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; education; extracurricular activities; innovation; university; Lund; Carleton; Business and Economics;

    Sammanfattning : Academic entrepreneurship is becoming more accessible and comprehensive, and with it, so too are entrepreneurial extracurricular activities (EEAs). Because the expansion of entrepreneurship education accessibility is limited to the last two decades, little has been explored on the exact impacts EEAs have on students enrolled in entrepreneurship education. LÄS MER

  2. 2. Att lämna en kriminell livsstil med hjälp av en avhopparverksamhet : En kvalitativ studie om yrkesverksammas perspektiv på sociala insatsgruppers avhopparverksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Alva Engstrand; Moa Karlsson; [2022]
    Nyckelord :defector; defector programs; criminal lifestyle; avhoppare; avhopparverksamhet; kriminell livsstil; sociala insatsgrupper;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att studera sociala insatsgruppers avhopparverksamhet i Stockholm utifrån de yrkesverksammas perspektiv för att undersöka hur de upplever att stödet möter deltagarnas behov samt vilka faktorer de anser vara avgörande för att hjälpa deltagarna. I studien användes kvalitativ forskningsmetod, där empirin insamlats genom semistrukturerade intervjuer med fyra yrkesverksamma inom SIG. LÄS MER

  3. 3. Tillitsbaserad styrning vid distansarbete : En fallstudie som undersöker hur distansarbete påverkar ett förändringsarbete mot tillitsbaserad styrning inom en offentlig verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Evelina Angeria; [2022]
    Nyckelord :Trust; control; governance; trust-based governance; organisational culture; relationships; teleworking and remote work; Tillit; styrning; tillitsbaserad styrning; företagskultur; relationer och distansarbete;

    Sammanfattning : Offentlig verksamhet står inför ett pågående förändringsarbete mot att införa tillitsbaserad styrning i sina verksamheter. Tillitsbaserad styrning är en relationsbaserad styrform där informella styrmedel som socialt arbete och företagskultur används för att skapa tillit och målöverensstämmelse. LÄS MER

  4. 4. Potential of makerspace and digital educational tools for empowering digital competence among students in Croatian primary schools

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Vedrana Mandić; [2022]
    Nyckelord :Makerspace; Maker tools; Educational Robotics; Croatian Makers; Maker approach; Maker Technology; Digital Competences; European Digital Competence Framework;

    Sammanfattning :  The fourth industrial revolution brought a change in the scope of skills sets required for today's job market. To be part of today's digital society there is a widely recognized need for developing digital competence which requires new and relevant knowledge, skills and attitudes. LÄS MER

  5. 5. Fritidsengelska i engelskklassrummet : En studie om hur lärare uppfattar att elevers förkunskaper påverkar deras engelskundervisning i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Vaniushkina Alisa; [2022]
    Nyckelord :Extracurricular English; English teaching; grades 4-6; linguistic heterogeneity; motivation; Fritidsengelska; engelskundervisning; årskurs 4-6; språklig heterogenitet; motivation;

    Sammanfattning : Kontakter med engelska i tidig ålder verkar gynna barns engelska språkutveckling. Exponeringen har ökat markant de sista 10 åren och eleverna har fler förkunskaper med sig in i klassrummet än förut. Studiens syfte är att undersöka hur engelsklärare uppfattar att elevernas förkunskaper påverkar deras engelskundervisning i årskurs 4-6. LÄS MER