Sökning: "extrinsic and intrinsic values"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden extrinsic and intrinsic values.

  1. 1. MOTIVATION och LÄRANDE sonderingar kring TVÅLÄRARSKAPET

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Eugen Sebastian Reichardt; [2023]
    Nyckelord :Motivation; motivation theories; learning process; co-teaching; strategies; “cramming” contra “educating”.; Motivation; motivationsteorier; inlärning; lärande; tvålärarskap; strategier; ”lära ut” versus ”lära in”.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete grundades på en kvalitativ och empirisk studie. Målsättningen har varit att utröna vilka teorier och faktorer som kunde bidra till elevers motivation och lärande, och hur lärare verksamma i undervisningen av naturvetenskapliga ämnen ser på möjligheterna att kunna påverka denna. LÄS MER

  2. 2. The Influence of Motivation Factors on Employee’s Performance : A Quantitative Study using SDT & Motivation-Hygiene Theory

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Nahla Al Darwish; Hira Shafqat; [2023]
    Nyckelord :motivation; Organizational performance; Intrinsic and Extrinsic Motivation; Self-Determination Theory SDT ; Motivation Hygiene Two Factor Theory;

    Sammanfattning : Abstract:In the dynamic landscape of contemporary organizations, the complex interplay between motivation and employee performance creates a complex tapestry that shapes the path of success. Scholars recognize the important role of motivation in driving and promoting employee performance, yet a comprehensive understanding of the complex ways in which these values are embedded within the organization is lacking. LÄS MER

  3. 3. Communication of Sustainable Brands within Food and Beverages : A Qualitative Study of KRAV’s CSR Communication

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Oscar Abelin; [2022]
    Nyckelord :csr communication; stakeholders; business returns;

    Sammanfattning : We are today living in a complex food system. A system interlinked by series of stakeholders who are affected by each other’s decisions. When you purchase a pack of coffee in the grocery store, your action impacts several other actors. LÄS MER

  4. 4. Autenticitet och arbetstillfredsställelse : En kvantitativ studie med tillhörande Scoping Review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Oscar Westrin; [2022]
    Nyckelord :Authenticity; Work Authenticity; Authenticity at Work; Intrinsic Job Satisfaction; Extrinsic Job Satisfaction; IAM-Work; MSQ-SF.; Autenticitet; Arbetsautenticitet; Intern arbetstillfredsställelse; Extern arbetstillfredställelse; Scoping Review; IAM-Work; MSQ-SF;

    Sammanfattning : Syftet med följande studie var att undersöka Autenticitet i arbetet (Work Authenticity) och arbetstillsfredsställelse (Job Satisfaction) utifrån kvantitativ metod. Autenticitet i arbetet kan förstås som nivån av kongruens mellan en anställds internaliserade attityder och värderingar och dennes beteende utåt i en arbetskontext, d.v. LÄS MER

  5. 5. Hur kan HR-personal stöttamedarbetares innovationskraft? : En kvalitativ studie om yttre- och inre motivation samt organisationskulturens förutsättningar för innovativtarbetsbeteende

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Emma Pizarro Munoz; Sofia Gleistedt; [2022]
    Nyckelord :self-determination theory; competing values framework; innovative business cultures; work motivation; personalvetenskap; företagskultur; organisationskultur; arbetsmotivation; självbestämmandeteorin; motivation; innovativa företagskulturer; konkurrerande värden;

    Sammanfattning : HR-avdelningars roll är att tillgodose medarbetarnas, chefers och organisationens behov och utveckla de mänskliga- och organisatoriska resurserna. Det verkar vara vanligt att tro att de ekonomiska resurserna är viktigast för en organisations överlevnad, men medarbetares prestationer kan direkt påverka organisationers konkurrenskraft. LÄS MER