Sökning: "fältstudie media"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden fältstudie media.
1. Tillfälligt avbrott från Instagram som metod för att undersöka appens påverkan på användares självkänsla
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Ever since the breakthrough of social media it has become progressively more interesting to investigate whether or not it only exists for our pleasure or if it comes with negative side-effects. Instagram is, as of now, the fourth biggest social media which makes it one of the most established social medias whom most internet-users value. LÄS MER
2. Kritik mot modeföretag : En studie om hur negativ kritik på sociala medier påverkar konsumenters inställning till modeföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala mediers framskridande har förändrat hur vi ser på världen och hur samhället ser ut. I samband med att användningen av sociala medier har ökat har även kritiken riktad mot modeföretag ökat. LÄS MER
3. Mikrolån i Indien : Regelverket och dess effekter
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the thesis is to study microcredit regulation in India, how it is designed, and how it affects the borrowers. Since microfinance institutes (MFIs) often claim that microcredit is a tool for empowering women, the impact on women has been studied in particular in the thesis. LÄS MER
4. Utformning av ett idéhanteringssystem: att möta en organisations behov
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Flertalet företag benämner innovation som en viktig del av sin strategi, men misslyckas att nyttja den fulla kreativiteten hos sina medarbetare. Idéer, som i många fall uppstår spontant inom organisationen drivna av individers kreativitet, är begynnelsen för all innovation. För att förhindra idéer från att gå förlorade p.g. LÄS MER
5. Content Marketing - en kvantitativ fältstudie
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Abstract: Content advertising has a greater impact than traditional advertising on daily Swedish newspapers' webpages. The most significant difference for content marketing is noted in the free daily newspaper Metro, as compared to the subscription based Svenska Dagbladet. LÄS MER