Sökning: "färdriktning"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet färdriktning.
1. Implementering av hybriddrivlina i BAE Systems bandvagn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : This work has been carried out at BAE Systems in Örnsköldsvik. The background to the work is that BAE Systems is developing a hybrid electric driveline for the BvS10 tracked vehicle (Sirius project), but lacks the necessary drawings, i.e. a 3D model, for the construction of this vehicle. LÄS MER
2. Electronic Control Unit for Automatic Control of Torque Vectoring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell elektroteknik och automationSammanfattning : Torque vectoring for automobiles is used to increase cornering speeds and improve road safety by manipulating the car's wheel-speeds. One method of torque vectoring for a rear-wheel-drive Formula Student race car is using a dual-clutch to slip the inner wheel thus create a yaw moment during cornering. LÄS MER
3. Straffrättslig särbehandling av unga lagöverträdare : Principiella motiv för en slopad ungdomsreduktion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Att särbehandla unga lagöverträdare är långt ifrån en samtida idé. Skälen bakom särbehandlingen samt på vilket sätt och till vilken grad unga särbehandlas har dock skiftat genom århundradena. LÄS MER
4. Brinner skogen för älgen? : älgens rörelsemönster kring brandfält
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Wildlife, Fish and Environmental StudiesSammanfattning : Syftet med arbetet var att skapa underlag och få kunskap om hur älgarna utnyttjar brandfält som val av habitat. Detta arbete behandlar 6 olika älgar i Västerbottens län. Data hanterades med statistiska analysprogrammet R där metoderna BBMM och Manly Habitat Selection Index tillämpades tillsammans med svenska marktäckekartan. LÄS MER
5. Robust post impact vehicle motion control using torque vectoring
Master-uppsats, KTH/FordonsdynamikSammanfattning : Several statistical studies have suggested that the risk of injury is significantly higher in multiple event accidents (MEAs) than in single event crashes. Improper driving in such scenarios leads to hazardous vehicle heading angles and excessive lateral deviations from thevehicle path, resulting in severe secondary crashes. LÄS MER