Sökning: "färg experiment"
Visar resultat 11 - 15 av 72 uppsatser innehållade orden färg experiment.
11. Anpassbart användargränssnitt : En jämförelse mellan Vue.js och React.js
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En växande population av äldre internetanvändare kräver anpassningar p.g.a.synnedsättning. LÄS MER
12. Detecting and comparing Kanban boards using Computer Vision
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis investigates the problem of detecting and tracking sticky notes on Kanban boards using classical computer vision techniques. Currently, there exists some alternatives for digitizing sticky notes, but none keep track of notes that have already been digitized, allowing for duplicate notes to be created when scanning multiple images of the same Kanban board. LÄS MER
13. Crossmodal Perception of Emotion in Audiovisual Scenes of Knocking Sounds
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Sound is an important aspect of storytelling. Previous studies have investigated the emotional perceptions of knocking sounds, in relation to the colour and material of the door. LÄS MER
14. Hur färgat ljus påverkar studenters sinnesstämning
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Introduktion - Syftet med det här examensarbetet var att undersöka om färgat ljus haren påverkan på högskolestudenters känsloupplevelser på kort sikt. Sinnesstämningarnastress och lugn undersöktes specifikt, men även övriga känslor var inkluderade. LÄS MER
15. Färgpåverkan i sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Färgpåverkan på sociala medier Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Linda Hussein, Benhur Teclensenbet och Jamal Abu Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Sociala medier, Varumärkespersonlighet, Köpintention, Färger, Köpbeteende Forskningsfråga: Påverkar användningen av färg på sociala medier konsumenters köpintention? Syfte: Undersöka hur färganvändning på sociala medier inverkar på konsumentbeteende. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod. LÄS MER