Sökning: "färg i logotypen"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden färg i logotypen.

  1. 1. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Doris Rörström; Alva Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand attachment; Logotypes; Elements of the logo; Brand attachment; Logotyper; Logotypens element;

    Sammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER

  2. 2. Vad förmedlar logotypen? : En designstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linnea Takman; [2022]
    Nyckelord :Logo design; Design elements; Design features; Color; Shape; Associations; Confidence; Attitude; Logotypdesign; Designelement; Designegenskaper; Färg; Form; Associationer; Förtroende; Attityd;

    Sammanfattning : Idag väljer allt fler varumärken att förändra designen i sina logotyper, något som orsakat starka reaktioner hos konsumenterna. Genom logotypens visuella element, såsom färg och form, kan känslor, som bland annat hoppfullhet och förtroende, samt associationer till specifika föremål eller företeelser, framkallas hos konsumenterna. LÄS MER

  3. 3. Den visuella berättelsen : En kvantitativ studie om samband mellan färg och association inom marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Claudia Schmiedtova; Raufi Nima; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; association; sensory marketing; färg; färgmanipulation;

    Sammanfattning : Marknadsföring är ett brett ämne som berör olika perspektiv beroende på hur företag villkommunicera mot sina kunder. En ny era av marknadsföring har utvecklats som kallas förSensory Marketing. Nya idéer och strategier har utvecklats för hur man når ut till konsumenteroch påverkar de enskilda sinnena. LÄS MER

  4. 4. Skapandet av en grafisk profil till frisörföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Sanna Andersson; [2019]
    Nyckelord :Graphic profile; logotype; font; graphic identity; hairdresser.; Grafisk profil; logotyp; typsnitt; grafisk identitet; frisör.;

    Sammanfattning : Denna undersökning genomfördes tillsammans med Marie Gustavsson, ägare av frisörföretaget Studio M. Målet var att skapa en grafisk profil, som ska hjälpa företaget att förmedla nedanstående värdeord och värderingar: Rofyllt Personligt Lyhört Kvalitet Familjärt Yrkesstolthet Allas lika värde För att få kännedom om hur logotyper hos frisörer ser ut idag, genomfördes en visuell innehållsanalys. LÄS MER

  5. 5. Stå i med stomi : Designprocessen för att representera något livs(kvalitet)viktigt

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Signe Post; [2019]
    Nyckelord :stomi; stomiventil; ventil; logotyp; produktnamn;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport var att ta fram ett namn och logotyp till PysUts nya stomiventil som speglar produktvarumärkets värdeord. Ventilen är en marknadsbrytande produkt, som i början av arbetet inte hade någon form av grafiskt material eller ett väl fungerande namn. LÄS MER