Sökning: "färg kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade orden färg kommunikation.
1. Considerations When Visualizing Information for a Non-interactive Dashboard : A study about what aspects to keep in mind when designing a non-interactive dashboard
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : In this project a dashboard was created on behalf of the company Combitech who wanted to visualize a part of a workgroup’s information flow in hope of improving their communication. The only restriction was that it could not be interactive. LÄS MER
2. Where is the Body? : En komparativ visuell analys av kostym och smink i drag i To Wong Foo,Thanks for Everything! Julie Newmar och The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay focuses on a comparative analysis of costume and makeup presented in the two drag queen road-movies To Wong Foo, Thanks for Everything Julie Newmar! (1995) and The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994). These movies have similar settings with a group of three drag queens traveling across the country to participate in their big show. LÄS MER
3. Slow fashion- konsumera mer för att konsumera mindre? : En semiotisk bildanalys av varumärket Djerf Avenue i relation till minimalism och slow fashion.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien “Slow fashion - konsumera mer för att konsumera mindre” undersöker hur Djerf Avenue kommunicerar varumärkesidentitet baserat på slow fashion i relation till minimalistisk livsstil på Instagram. Fast fashion innefattar, billigt producerat mode med låg kvalitet och kort levnadstid, där överkonsumtion mättar behovet av att följa trender i stunden. LÄS MER
4. Förståelsen mellan pixlarna : En studie om sinnesstämningar i visualiseringar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Den här studien undersöker hur olika element i visualiseringsbilder kan justeras för att bättre vägleda kunden vid köp av nyproducerade lägenheter. I dagsläget finns bristande förståelse för hur sinnesstämningar kan användas för att skapa visualiseringar bättre anpassade för ändamålet. LÄS MER
5. Unica : Hållbar kosmetika för hotell, resa och hem
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Konsumenter stöter på mängder av förpackningar både i butik och via nätet. En förpackning har stor betydelse när det kommer till att återspegla en produkt och ett varumärke. LÄS MER