Sökning: "färg kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 135 uppsatser innehållade orden färg kommunikation.

  1. 16. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  2. 17. Rörlig grafik i annonser - överskattat eller oumbärligt? : En kvalitativ jämförelse av rörliga och statiska annonsers effektivitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Malte Wikström; Fanny Örnberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : "Rörligt" verkar vara favoritordet på reklamproffsens läppar i år. Och det är ingen slump - rörlig bild motsvarade cirka 80% av internettrafiken år 2021. Denna studie syftar till att undersöka skillnaderna mellan en rörlig annons och en statisk annons i hur de väcker intresse. LÄS MER

  3. 18. Lärares syn på multimodalt arbete i svenskundervisningen för yngre elever : En studie utifrån en webbenkät riktad mot lärare i grundskolans F-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Josefin Kahn; [2022]
    Nyckelord :pedagogy; multimodal; modality; Swedish; F-3; pedagogik; multimodal; modalitet; svenskämnet; F-3;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka hur lärare i svenskämnet i grundskolans F–3 ser på multimodalt arbete, det vill säga kombinationen av meningsskapande uttrycksformer. Till följd av samhällets utveckling och den digitala teknikens expansion har tillgängligheten av meningsskapande resurser ökat för dagens barn. LÄS MER

  4. 19. Hållbarhet, färg & form : En grafisk profilguide för visuell kommunikation av hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sarianna Olsson; Nellie Fredholm; [2022]
    Nyckelord :visual communication; graphic design; brand identity; graphic charter; graphic profile; research through design; concept development; sustainability; visual message; focus group; survey; product packaging; visuell kommunikation; grafisk design; företagsidentitet; grafisk profil; forskning genom design; konceptutveckling; hållbarhet; visuellt meddelande; fokusgrupp; internetenkät; produktförpackning;

    Sammanfattning : Uppmärksamhet på miljön och att uppnå ett mer hållbart sätt att leva har ökat bland allmänheten och företag under flera år. Denna artikel har som ändamål att undersöka hur ett företag kan förmedla sina värderingar om hållbarhet inte bara genom ord och texter utan också genom grafisk design och visuell kommunikation. LÄS MER

  5. 20. Hur säkrar Volvo en hållbar framtid? : En visuell retorisk analys av Volvos miljöbudskap i deras reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Malin Stenlund; Magda Moen Hermansson; [2022]
    Nyckelord :Enviroment; Sustainability; Envorimental message; Message strategies; Volvo; Commersials; Visual rhetorical analysis; Miljö; Hållbarhet; Miljöbudskap; budskapsstrategier; Volvo; Reklamfilmer; Visuell retorisk analys;

    Sammanfattning : Increased environmental awareness and a desire to make environmentally friendly choices among consumers have meant that companies today feel an intense pressure to become environmentally friendly and to produce sustainable products. Especially when it comes to car companies that contribute a large part to greenhouse gas emissions. LÄS MER