Sökning: "färg perception"

Visar resultat 16 - 20 av 85 uppsatser innehållade orden färg perception.

  1. 16. Rätt mättnad ger en lättnad : En kvalitativ studie om hur färgmättnad påverkar svenska konsumenters associationer och känslor avseende varumärkeslogotyper

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Adna Agovic; Marcus Andersson; [2022]
    Nyckelord :Color saturation; Low saturation; High saturation; Emotions; Association; Brand logo; Färgmättnad; Låg mättnad; Hög mättnad; Känslor; Association; Varumärkeslogotyp;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att globala företag kan specificera en varumärkesstrategi för att förmedla rätt bild till konsumenterna över olika kulturer. Därmed kan globala företag som befinner sig på den svenska marknaden upprätthålla rätt strategi avseende färgmättnad i dess varumärkeslogotyper för att uttrycka rätt bild hos de svenska konsumenterna. LÄS MER

  2. 17. Trygga rum för ombyten : En studie om hur omklädningsrum kan gestaltas för att öka upplevelsen av trygghet bland skolungdomar

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jenni Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :information design; spatial design; spatial experience; changing room; perceived safety; perceived insecurity; informationsdesign; rumslig gestaltning; rumsupplevelse; omklädningsrum; upplevd trygghet; upplevd otrygghet;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete inom informationsdesign med inriktning rumslig gestaltning. Studien har berört högstadieelevers upplevda otrygghet utifrån omklädningsrummets fysiska utformning. LÄS MER

  3. 18. Tillämpning av sinnesmarknadsföring vid e-handel : En studie gällande hur sinnesmarknadsföring tillämpas vid e-handel samt hur fenomenet uppfattas av konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Clara Jakobsson; Vanessa Masso; [2021]
    Nyckelord :sensory marketing; visual sense; auditory sense; marketing; e-commerce; brand; color; brand meaning; customer experience; sinnesmarknadsföring; synsinnet; hörselsinnet; marknadsföring; e-handel; varumärke; färg; varumärkets betydelse; kundupplevelse;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine how sensory marketing is applied in e-commerce. It is also of the bachelor’s interest to examine whether the consumer perceives the application of the term in e-commerce. LÄS MER

  4. 19. Semantic UFOMap : Semantic Information in Octree Occupancy Maps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Edvin von Platen; [2021]
    Nyckelord :Mapping; Octrees; RGB-D perception; Motion and path planning; Semantics; Robots.; Kartläggning; Octree; Färg- och djupperception; Rörelse- och vägplannering; Semantik; Robotar.;

    Sammanfattning : Many autonomous robots operating in unknown and unstructured environments rely on building a dense 3D map of it during exploration. What tasks the robot can perform depends on the information stored in this map. LÄS MER

  5. 20. Färger och förtroende i e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Starfighter Johansson; [2021]
    Nyckelord :Colour; trust; e-commerce; trust; credibility; visual design; user experience; Färg; förtroende; e-handel; tillit; trovärdighet; visuell design; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Färgerna på en webbsida har potential att direkt påverka användarens uppfattning om webbsidan, dess trovärdighet och känslan av förtroende. Användaresuppfattning om färg varierar starkt beroende på kontext och över tid. LÄS MER