Sökning: "färger i reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden färger i reklam.
1. Retuschering och dess effekt på köplust : En kvantitativ studie om retuschering kopplat till köplust och konsumentens gräns för vilken typ av retuschering som är accepterat i reklamsammanhang.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Att manipulera och retuschera bilder har gjorts länge och i samband med att digitaliseringen utvecklats och mediekonsumtionen ökat har ytterligare manipuleringsverktyg dykt upp. Problematiken med verktygen ligger i att de används i reklambilder vilket egentligen ska ge en äkta bild av sanningen. LÄS MER
2. En "hälsosam" bild av äldre i reklam
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med denna undersökning var att undersöka hur normer kring åldrande kommuniceras visuellt i tidningsreklam. Undersökningens mål var att besvara hur ofta ålderstecken porträtteras visuellt i reklam, vilka visuella designelement porträtterar ålderstecken i ett urval reklambilder i tidningen Hälsa samt hur den visuella kommunikationen och budskapen skiljer sig mellan reklamen med män respektive kvinnor? Den använda metoden var en kvantitativ undersökning där förekomsten av ålderstecken samt typ av ålderstecken räknades. LÄS MER
3. Rosa och Tajt VS Blått och Stiligt : En visuell analys av klädföretaget HOPE´s könsneutrala klädkollektion
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att att undersöka hur modegenren kan framställa könsneutral reklam.Detta görs genom en visuell bildanalys av tre könsneutrala reklambilder från det svenskamodeföretaget HOPE. LÄS MER
4. Visuell kommunikation i kampanjfilm : Hur budskap kommunicerar genom visuella element.
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Libressekommunicerar budskap visuellt i en kampanj. Kampanjen är#wombstories som är till för att uppmärksamma olikakvinnors berättelser och uppmuntra till att våga prata meröppet om kvinnokroppen. LÄS MER
5. Reklamfilm i 9:16 : Hur reklamfilm utformas för att passa det stående formatet i sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sociala medier fortsätter att vara en av de största plattformarna förmarknadsföring, men forskningen på området släpar efter. Mobiltelefonen somvisningsfönster är något som filmskapare måste förhålla sig till – men hur hanterasde begränsningar och möjligheter som formatet innebär? Detta arbete harundersökt hur skapare av rörlig reklam förhåller sig till formatet 9:16. LÄS MER